fredag 3 april 2015

Räkbomb och blocketannons.



                                                              Hello lååångfredag!

Och den var lång. I alla fall på jobbet. Jobbade bara mellan 11-16 och jag hade en halvtimmes lunch dessutom men jag trodde aldrig dagen skulle ta slut.

Med det gjorde den. Jag promenerade till och från jobbet idag med och hade lite bråttom hem eftersom det skulle komma en tjej och köpa vår gamla Chicco liteway som jag la ut på Blocket förra veckan. När jag kom hem hade hon redan varit här och jag hade två missade samtal, samt två SMS. Pinsamt!! Jag hör aldrig den där himla telefonen!! Tur att det löste sig ändå! Och nu är Isan 500:- rikare! Det var nämligen hennes vagn, som hon fått av farmor så det var inte mer än rätt att pengarna går tillbaka till henne.

                                                Bildresultat för chicco liteway


Ikväll blir det smarrig räkbomb från Coop igen. Vi köper nästan alltid en sån när de har det på annons. Den är jättegod! Och 79:- tycker jag verkligen är överkomligt. Jag var lite orolig hur den skulle klara hemresan från jobbet i ryggsäcken, men det gick bra. Några av räkorna hade bytt sida, men inte värre än så.

                                 
                                              Räkbomb från Bröderna Franzén

Vad äter ni ikväll? Nån form av påskmat, kanske? Vi äter lite lax och ägg i morgon kväll tror jag. Och resterna av ostbrickan som är kvar. Och så ska jag försöka fixa äggjakt till Isan! Sonen fick sitt ägg i morse utan någon äggjakt och jag tror att han blev lite besviken. Men jag HADE tänkt att vi skulle äta påskmat i onsdags och haft äggjakt, men då valde han att sova hos en kompis. Sånt är livet just nu! Nu tjatar Isan ihjäl mig så jag måste gå. Ha en skön fredagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar