torsdag 16 april 2015

Egentid.



                                                                         Hallå!

Idag har jag varit såå trött. Vet inte varför men det kan ju helt enkelt vara att jag gått upp tio över fem två dagar den här veckan, och i morse blev jag väckt vid sex-tiden. Eller så har jag blodförlust.

Sonen ville ha äggröra och bacon eftersom han ville hålla sig mätt länge då han hade nationella prov idag. Isan ville också ha, så det var bara att kila upp och fixa det.

Jag föredrar yoghurt på morgonen. Med massa goda fröer, nötter och torkad frukt. Och så kaffe och juice till. Undviker bröd så gott jag kan och för det mesta går det alldeles utmärkt.

                                                      

Isan fick med sig matsäck och gick med dagis till skogen och två timmar senare var det dags att hämta henne. Hon hade fått såga i skogen. De håller på att bygga en koja och hade sågat i ett nedfallet träd. Hon är händig, min dotter!

När vi kom hem lagade jag lunch och sen gick vi ut på altanen en stund. Vi la ju en grå altanmatta andra sommaren som vi bodde här och den har blivit helt full med mossa nu. Grrrr.... Jag satte mig och försökte karva bort lite, men det verkar inte vara nån större idé. Jag googlade lite och det verkar som vanligt Yes diskmedel funkar på mossa? Det blir till att prova. Dock någon dag när det är riktigt varmt så mattan torkar ordentligt efteråt.

Idag blåste det ganska mycket så det var inte alls skönt. Isan ville dock vara ute och åka rutschkana och greja så hon fick vara ute själv. Jag är som ni kanske vet en riktig stugsittare.

Till middag ikväll testar vi Kelda Toscansk tomatsoppa! Min svägerska har talat sig väldigt varm om den så den måste provas. Gillar tomatsoppa!


                                  Kelda® Toscansk tomatsoppa

Nej, hörrni. Det blir nog inte roligare än så här. Jo, jag spillde ut min kaffekopp över hela bordet förut när jag och Isan satt med hennes pysselbok. Grrr, igen.

Nåväl, i morgon är en annan dag. Förhoppningsvis är jag lite roligare då?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar