torsdag 23 april 2015

Ingen vila.



                                                           God kväll.

Förlåt för min tystnad. Jag är bara trött och lite halvsjuk tror jag. Jag har haft ont i halsen ett par dagar och har ont i hela kroppen. Idag har jag jobbat mellan 7-17. Lång dag. I morgon börjar jag sex. Kan säga att jag ser fram emot en ledig helg.

Det känns som det är fruktansvärt långt till semestern just nu. Och vi har inget roligt inbokat att se fram emot heller. På Valborg jobbar jag kväll och första maj är också min dag att jobba. Inget ledigt här inte. Puh. Känns inte så kul just nu.

                                    

I tisdags var vi lediga och grejade lite på altanen. Att skura bort mossan var ingen bra idé alls, men det gick fint att ta bort den med dammsugaren. Men då var jag tvungen att ta av munstycket och bara köra med slangen om ni förstår hur jag menar? Det tar sin lilla tid. Idag tog jag med mig gamla trasiga krukor och lyktor och kastade i containern på jobbet. Skulle vilja kasta möblerna också men de får nog stå en sommar till.

De har några år på nacken och är tunga och klumpiga. Nu finns det ju så lätta möbler i konstrotting som är lättskötta och inte kostar skjortan. Kanske hittar nåt på rea senare i år? Funderar på om vi måste ha så många stolar och bord? Vi brukar vara 11-12 personer som mest när vi träffas allihop men det är ju inte ofta precis. Fast när vi väl gör det vill man ju få plats?

                                   

Får fnula på saken.

I kväll blir det tidigt i säng. Gäsp. Ska kolla på lyxfällan och känna mig lite duktig. Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar