onsdag 1 april 2015

Liten påskbuffé!



                                                               God kväll!

Sista lediga dagen innan jobbet tar vid igen på självaste skärtorsdagen. Idag har vi bara tagit det lugnt och småfixat lite här hemma. Jag och Isan har dekorerat några ägg eftersom jag hade tänkt att vi skulle ha en tidig påskmiddag här hemma därför att sonen åker till sin pappa på fredag och i morgon jobbar jag kväll. Så blev det dock inte.

Sonen åkte till en kompis i Nora och mannen åkte och tränade eftersom han kommer ha svårt att hinna träna när jag jobbar hela helgen. Så det blev bara jag och Isan som åt. Mysigt det med. Hon är ju så matglad och orädd att prova nytt. Vi åt matjesill, gravad lax, kokt potatis och gräddfil. Isan ÄLSKAR lax! Sen åt vi ost och kex med massor av goda ostar. En av mina favoriter, Tallegio. Såå god!

                                    
Äggen orkade vi inte ens äta upp. Och så var de nästan lite fööör fina! Jag köpte stickers på Panduro för att förenkla hela proceduren. Dessutom brukar jag ha så dålig fantasi när det kommer till äggmålning.

                               
                 
                         De var glittriga och söta, men det fanns inte en enda påskkyckling med?!


I morgon tänkte jag nog ta en promenad till jobbet. Så himla stor skillnad på kvällarna nu när vi har sommartid! Det är fortfarande ljust ute fast klockan är över sju på kvällen. Och idag när vi gick ut tog jag på mig min vårkappa! Yey! Love it!

På tisdag ska jag, mamma och svägerskan dra iväg på nåt riktigt kul! Längtar sååå!

                                                       Ha en trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar