lördag 4 juni 2016

Tips mot torra läppar!




                                                                      Hej, svejs!

Ledig lördag. Har varit en sväng till Hallsberg på loppis på förmiddagen. Fyndade en ny kruka till köksfönstret för 15:- . Annars var det dålig utdelning. Lunchen åt vi på Enellys. Hyfsat gott, men trevligt och stillsamt ställe.

Tänkte jag skulle tipsa om det absolut bästa medlet mot torra läppar! Jag har haft så sjukt torra läppar som jag måste smörja i tid och otid och fått nästan panik om jag inte haft ett cerat tillgängligt. Men inte nu!

När jag var och gjorde ansiktsbehandling sist så berättade jag om mitt problem och då sa hudterapeuten att jag skulle prova ett lipbalm från PETER THOMAS ROTH som hon använde. Hon sa att hon smörjde in på kvällen och att hon aldrig kände sig torr.

Något skeptisk kanske jag var men jag köpte ett i alla fall. Och nu när jag testat det i en månad (?) kan jag säga att det är det absolut bästa jag använt!!

                      

Jag använder det morgon och kväll och det sitter så bra att jag inte behöver smörja mer än någon gång under dagen, kanske efter att jag ätit lunch. Det är ganska hårt och stelt men det får man inte avskräckas av! På med det bara!!

Det är drygt också, det syns knappt att jag har använt nåt ur burken! Det finns att köpa lite varstans på nätet har jag sett, men Skincity är ett tips. Jag gillar att handla därifrån. Man får alltid en shoppingbag, en liten necessär och lite prover. Samt en liten docka. :) Isan gillar dem.

Det här är INTE ett sponsrat inlägg även om det kanske verkar så. Vill verkligen bara tipsa om en bra produkt!

Nu har snart Isan somnat och jag ska ta en dusch. I morgon blir det barnkalas! Jippie. Not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar