söndag 12 juni 2016

Studentfirande med kattungar.



                                                                   Hej, svejs!


Söndagskväll och jobbhelgen är avklarad. Det har varit intensivt med jobb både igår och idag, samt att vi åkte till mannens syster direkt eter jobbet igår för att träffa svärfar och hans fru innan de åkte tillbaka till Norrland i morse.

Vi ska åka och hälsa på dem om tre veckor så vi ses snart igen! Kul, gillar dem mycket!

I fredags då när det var studenten? Så himla trevligt! Vi var på landet nånstans mellan Lanna och Fjugesta hos kusin W:s pappa och hans fru. I ett stort partytält hade de dukat upp bord och stolar och pyntat och gjort fint. Det bjöds på grillspett och potatissallad, hembakat bröd och sallad till middag och så kaffe och studenttårta till fikat.¨

                                     

Tyvärr blåste det ju storm, precis som på E:s student så man var ganska frusen. Som tur var var det väggar på tältet som skyddade något.

Isan hittade flera kompisar som hon lekte med och hade jättekul med och som grädde på moset så hade de FYRA STYCKEN KATTUNGAR!! Endast två veckor gamla var de och inte större än en handflata. Alltså, hur söta??? Och när man tog upp dem så pep de så ynkligt så ynkligt. De ville bara ligga hos sin mamma och snutta.

                           

Jag funderade ärligt på att stoppa en i varsin ficka och ta hem dem! Nej, det gjorde jag förstås inte. :)

I morgon verkar det bli riktigt fint väder så jag och Isan har planer på att åka och bada igen. Det gäller att ta vara på alla tillfällen som ges!! Jag har semester i morgon eftersom förskolan har stängt och så har jag min lediga dag på tisdag. Wiiii, så skönt!

Nu ska jag natta lillfisen. Det blir sena kvällar så här på sommaren, men i gengäld blir det sena mornar och det gör ju inget. ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar