onsdag 22 juni 2016

En tur på landet.




                                                           God kväll i stugorna!

Hux flux fick jag lite egentid så här på kvällningen. Mannen är hos kompis och kollar fotboll, lillfisen har somnat och sonen åkte över till flickvän!

Idag har vi varit lediga allihop och gjort en liten utflykt ut på landet. Solen sken men det blåste nåt så fruktansvärt så att åka och bada var inte att tänka på. I stället åkte vi till Lekhyttan och åt lunch på Lekhyttans restaurang och kaffebar. Där serverades dagens lunch som blev köttfärslimpa med champinjonsås till mig och killarna och pasta med köttfärssås till tjejerna. Vi tog ett bord utomhus och satt i hyfsat lä så det var jättehärligt.

                

Maten var helt OK även om det inte var det absolut godaste jag nånsin ätit. Personalen verkade något stressad men det berodde förmodligen på att det var i det närmaste fullsatt. Det verkar vara en väldigt populär vägkrog som ligger väldigt bra till precis vid vägen mellan Karlskoga och Örebro.

Rykten säger att allas vår drottning Silvia minsann har stannat till och ätit där! :)

Efter att maten var uppäten och kaffet urdrucket åkte vi vidare på vår utflykt till Tant Grön som jag har hört massor om. Bara positiva saker! Jag har länge velat åka dit men aldrig fått gehör för min önskning, men idag fick jag alltså äntligen komma dit.

Det var en jätte, jättefin liten gårdsbutik med massor av fin inredning, kläder och såklart växter. Jag hade nog kunnat gå där bra länge och tittat på allt men som vanligt när Isan är med så blir det lite splittrat. Hon petar och grejar och man har fullt sjå med att kolla henne samtidigt som man vill kolla själv.

Köpte i alla fall en liten dörrskylt till badrummet, och ett sammetsband till en av Isans Pomp de lux klänningar som saknar ett skärp. Gjorde en chansning när det gällde färgen och det blev helt perfekt!

                                            

                                                     Lånad bild men likadan skylt.

I morgon väntar jobb igen men nu räknar jag definitivt ner! Endast FYRA dagar kvar till semester!

                                                                   God natt!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar