fredag 10 juni 2016

Studentfirande.




                                                                 God morning!

Ledig fredag idag. Eller rättare sagt - semester! Isans kusin W tar studenten idag så det ska firas på eftermiddagen. Vet inte vad man ska ha på sig eftersom vädret är minst sagt växlande. Sen vet jag inte om det är dukat inne eller ute? Vi ska i alla fall inte åka in till stan och kolla när de kommer ut utan bara fira honom hemma hos hans pappa.

                                        

Här vaknade vi (Isan) tidigt och drog igång redan vid sjutiden. Bah. Och så börjar hon tjatet om att leka med granntjejerna på en gång!

Igår lekte hon och den äldsta flickan hela eftermiddagen och hade såå kul. De packade med sig varsin väska med filt, handduk och baddräkt och gick till lekparken här intill. Efter en stund kom de in och ville ha mellis så då fick de en varsin skål med bananpengar, jordgubbar och färska aprikoser i bitar. Det smakade tydligen mums för efter en stund kom de in igen och ville ha påfyllning.

De var ute i flera timmar fast vädret inte var det bästa och lekte jättefint.

                                          

Grejen är det här med tidsuppfattning. Hon förstår inte varför hon inte kan gå och ringa på nu när vi ändå är vakna? Och jag försöker förklara att alla har olika rutiner, man vaknar vid olika tider och sen kanske man vill ta det lugnt ett tag innan man går ut. Det är lite stalkervarning på henne.

Igår var vi alltså också lediga men gjorde egentligen inget särskilt. Vi åkte och handlade lite mat och så åkte vi till apoteket för att hämta ut några mediciner, men det visade sig att mina recept var slut så det var bara att åka hem och mejla vårdcentralen. Ändå väldigt smidigt hur det funkar nu för tiden. Har jag tur så kanske jag kan hämta ut medicinerna idag i stället?

Nu ska jag gå och göra mig i ordning. Skulle behöva lägga en ansiktsmask men jag tycker det är så jobbigt. Kladdigt och så. Lägger ni ofta ansiktsmask? Förr höll jag jämt på och grejade men nu tycker jag mest att det blir komplicerat. Kanske kan peela lite i alla fall.

                                                                  Ha en fin fredag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar