söndag 19 juni 2016

Veckan som gick.





                                                     God morgon sköna söndag!



Oj, det var visst länge sen sist! Egentligen har det väl inte varit något särskilt men långa arbetsdagar gör att jag inte hinner gå in här. Ska försöka bättra mig.

Förra veckan började ju så härligt med en semesterdag på måndagen och sen ledigt på tisdag och kanonväder!! Isan och jag åkte och badade bägge dagarna och struntade fullkomligt i tvätt, städ och handlade vilket visar sig nu. Kyl och frys gapar tomma och tvättmaskinen snurrar för fullt, men jag känner verkligen att jag vill passa på att njuta av vädret när tillfället ges.

Och idag skiner ju inte solen direkt så vi ska snart åka till ICA Maxi och handla lite. Ska bara äta lite frukost först.

Idag kommer min svägerska över med lilla familjen och firar Isan i efterskott. Ska bjuda på en rabarberpaj tänkte jag. Fick både rabarber och recept av B på jobbet. Hon sa att hon inte törs baka den pajen för att den är så god att hon vräker i sig hela pajen själv då! :) Det ger ju höga förväntningar. :)

                                     

Jag har haft en hemsk vecka när det gäller huden kan jag berätta för den som är intresserad. :) Bölderna på hakan har avlöst varandra och jag har haft jätteont. :(  Det känns helt orimligt att man ska ha dessa problem när man snart är femtio år, men eftersom det garanterat är hormonrelaterat så få jag nog dras med detta några år till. Ser ingen ände på det.

Vet inte om jag visade paketet från Skincity som jag köpte sist? Jag har bestämt att jag åter ska satsa på Exuviance som verkar ge bra resultat och jag ska nu byta ut mina produkter successivt. Har ingen lust att slänga burkar och flaskor som inte är tomma så jag byter ut efter hand.

Sist köpte jag ett ansiktsvatten, en nattcreme och en peeling. Peelingen har jag använt ungefär varannan kväll.





Nu är det snart dags att komplettera med dagcreme och en foundation som är vårdande. Rengöring har jag från Peter Thomas Roth som jag gillar jättemycket. Jag har även världens bästa (?) läppbalsam från samma märke, som jag berättat om tidigare. 

Jag kan tjata lite till om det för det är verkligen superbra!! I våras fick jag som fnasiga partier på läpparna som inte ville ge med sig och jag smörjde och smörjde med allt möjligt, men inget hjälpte. Med det här läppbalsamet är läpparna helt återfuktade och jag behöver sällan smörja mig på dagen.
Det räcker med oftast att smörja en gång på kvällen och en gång på morgonen efter tandborstningen!

Nej, nu ska jag dra igång med dagens bestyr! 
















                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar