fredag 3 juni 2016

Födelsedagskalas!



                                                          God morgon fredag!


Och vilken fredag sen! Ledig idag och TRE dagar framåt! Yey!!

Idag ska vi åka och handla, städa och pynta och göra fint för på eftermiddagen kommer släkt och vänner för att fira barnens kommande födelsedagar!

Isan fyller ju på tisdag och sonen om en månad så vi slår ihop deras kalas till ett. Sonen VILL det så det är inget jag har bestämt över hans huvud. Dels jobbar han på sin födelsedag, dels är det mitt i semestern och dels är han inte mycket för uppmärksamhet.

Vi i familjen kommer dock att fira honom på hans födelsedag så att han känner att han fyller år. Samma med Isan, vi kommer fira henne på tisdagen när det är hennes 5-års dag.

Men idag blir det alltså släktkalas. Det är inte så lätt att få ihop det när det ska stämma för alla men idag har vi lyckats.

Jag tänkte bjuda på lite mackor med goda pålägg så de som är hungriga efter jobb och skola får nåt mer rejält i magarna. Sen blir det marängtårta med hallongrädde och dajm. Slurp!

Isan och jag ska åka och plocka lupiner har jag lovat henne. Vi skulle plocka när vi åkte från farmor i måndags men då somnade hon i bilen så då iddes vi inte stanna efter vägen. :) Jag ääälskar lupiner!
De är ljuvligt vackra tycker jag. Och det blir så maffigt med en stor bukett på bordet.




                                                 

Nu ska vi ta oss lite frukost här och komma igång med alla bestyr. Ha en fin dag!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar