lördag 28 juni 2014

Ingen loppis, buhu.

             


Det blev ingen loppis för oss idag. Jag måtte ha tittat helt galet på kartan för där vi var såg vi bara en gubbe ute på en åker. Jag och Isan plockade en vacker blombukett med sommarblommor i stället. Blåklockor och prästkragar! Fint.

Sen åkte vi till ICA och handlade lite smått och gott. Isan var trött och ställde till med en massa ståhej, så det var ingen lustig upplevelse. Men hon VAR trött. Så fort vi kom hem gick hon och la sig i min säng och sov i 2½ timme! Vi var tvungna att väcka henne till slut. Men jag förstår henne. Det här vädret kan ju göra vem som helst trött!

Vi åkte aldrig till färgaffären igår. Hade ingen motivation. Ska åka i morgon i stället. Men jag tror att jag åker till Panduro i stället. Det borde räcka med några små burkar färg? Jag ska måla om två hyllor och sätta upp dem i Isans rum. Den ena ska bli ljust turkos och den andra rosa. Barnens rum är ju så små så det är bra om det finns förvaring på väggen.

Jag hittade en så söt byrå till henne på Blocket i tisdags som jag åkte och köpte på en gång. Den är turkos och så är det olika tapet (?) mönster på varannan låda. Supersöt! Lite liten kanske, men vem säger att hon måste ha den för alltid?

Nu vill jag alltså matcha ihop de här hyllplanen med byrån! Det kommer nog att bli jättebra!

Vi har också varit på MIO och beställt avlastningsbordet Smögen. Det var dessvärre slut och kommer i början på Juli. Får se om det blir nu i veckan som kommer då?

                           Kiddo
                            Kiddo

  Jag tog en i varje färgställning! Den turkosa galgen matchar förstås byrån!

  Nu ska vi fika lite. Köpte med nybakta vaniljbullar från Ica. Gotti, gotti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar