fredag 6 juni 2014

Nationaldagen!

Hej, svejs!

Ledig fredag idag. Lite mot min vilja faktiskt. Det ÄR ju min dag att jobba idag, och eftersom det är röd dag så hade jag ju gärna jobbat men jag var bortplockad och så hade chefen satt in mig på min ledig onsdag i stället. Det gillade jag inte, så jag tog semester då. Annars hade jag fått jobba sex dagar på raken, varav de två sista 6-15. Nej, tack.

Idag har vi firat Isans födelsedag med farmor och faster med familj. Hon fyller egentligen i morgon, men det blir för mycket folk så vi delar upp det på två dagar. I morgon kommer mormor och morfar, samt morbror med familj.

Av farmor fick Isan en skottkärra fylld med sandleksaker, och av faster fick hon ett kakfat från Jabadabado!



                                 Plasto, Skottkärra med sandleksaker

                                                         

Jag bakade en Rice krispiestårta med jordgubbar, hallon och blåbär på. Alla tyckte att den var jättegod, men vi blev sjukt mätta!! Jag tyckte att den var sådär, men så är det ofta när jag bakar något. Det är alltid godare att äta när andra har lagat.

Nu ska vi ha lite fredagsmys innan det är läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar