tisdag 24 juni 2014

Blocketannons.

Hallå där!

Igår hade jag fullt upp minsann! Jag la ut två auktioner på Blocket på morgonen på sonens sänggavel och vår gamla byrå som har stått i Isans rum. Jag fick 24 mejl svar!! Och klockan fem på kvällen var båda sålda!

                 HEMNES Byrå med 6 lådor IKEA Extra rymliga lådor - mer plats till förvaring. Lådorna som är lätta att öppna och stänga har utdragsstopp.

Den här sålde jag för 200:- till en tjej som skulle ha den i sin walking closet. Lyckost där!

                                         
Den här sålde jag också för 200:- till en tjej som sökt med ljus och lykta efter en till till sin andra dotter. :)

Jag har själv köpt bägge två på blocket för några år sen! :) Byrån gav jag 1000:- för, men nu hade jag sågat av kanterna upptill för att den skulle få plats mellan två garderober. Sängen betalade jag 500:- för. Det kallar jag bra andrahandsvärde!!

När byrån och sängen hade flyttat till nya ägare så kom sonens nya, breda säng lämpligt nog. Han propsar på att den INTE ska ha några sängben, av någon anledning. Men det kommer inte att ske. Så fort han åker till sin far, så ska här skruvas ben!! Ser sunkigt ut att ha sängen direkt på golvet tycker jag.

Isans säng står dock direkt på golvet och kommer nog att få göra så i några år. Dels vägrade hon att sova i den igår, utan skulle absolut sova i min säng. Igen. Dels så RAMLADE HON UR MIN säng i söndags!!

Och det gick inte bra...Jag trodde att hon hade slagit ut framtänderna för hon blödde, och blödde och i mörkret såg jag två mörka fläckar på golvet som jag trodde var hennes tänder. (Inte för att hon har mörka tänder i och för sig...) Men hon hade "bara" bitit sig i läppen och slagit sig i pannan. Läppen har har läkt ihop, även om hon är svullen fortfarande, och så har hon en blå bula i pannan.

Men det gör inte ont säger hon, och det verkar faktiskt vara så. :) Och det kunde ju ha gått mycket värre! Och vad mycket man hinner tänka innan man har kollat läget! Måste vi åka till sjukhuset/tandläkaren, måste det sys i läppen, kommer hon vara utan framtänder nu tills hon är sju år??? Puh! Ibland har man tur i oturen!

I morgon ska vi åka till Erikshjälpen och SKÄNKA bort grejer!!! Kors i taket! Jag har bestämt mig för att ge bort saker som jag har tröttnat på. Det behövs om jag över huvud taget ska kunna ta mig in i lägenheten i fortsättningen också.

                    

                       Foto: Scanpix.

Isans barnstol, pottan, tre gamla hyllor som vi fortfarande inte satt upp sen vi flyttade hit för 2½ år sedan. Ett gäng gamla sidenblommor som gjort sitt. Fortfarande fina men ser döda (?) ut. De är ju döda så det kanske är därför. På ett sätt skulle jag vilja slänga allt vi äger, men det går ju inte. Kan dock rensa ut det som är onödigt.

Tänk när mannen åker till Norge i höst. Prisa gud! Då ska här rensas!!! Han kommer aldrig att märka att något saknas, men man får inte kasta nåt! Eller jo, ibland går han bärsärkagång han med, faktiskt. Men det är alltför sällan.

Ikväll ska vi äta Flygande Jacob! Mums! Det är ju superdupergott!! Nu ska jag fortsätta att passa upp på min dotter. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar