tisdag 10 juni 2014

Lite allt möjligt.

Hej!

Skulle bara titta in och säga hej, innan jag cyklar till jobbet. Har precis lämnat Isan på dagis eftersom de har samling kl. 11:00 och sen äter de lunch. Jag är såå nöjd med vårt dagis! Det är en sån härlig stämning där! Barnen och fröknarna umgås på ett skönt, avslappnat sätt. Och gården är ju så fin! Grön och lummig med buskar att gömma sig i!

Det första dagiset vi fick var inte alls bra när man jämför. Det var en gård med huslängor på varje sida. Något enstaka träd och lite gräs, men tråkigt, tråkigt. Fröknarnas engagemang bestod av att stå och titta på barnens lek och dricka kaffe. I alla fall när jag var där. Trist. En av fröknarna beklagade sig till och med över att de knappt hann med att dricka kaffe! Men de måste väl ha rast som alla andra? Vi dricker inte heller kaffe på vår arbetstid, det får vi göra på rasten?!

I helgen har vi firat Isans 3-årsdag! I fredags var farmor och faster med familj här, och på lördagen kom mormor och morfar. Min brors barn var förkylda så de kunde dessvärre inte komma. Får ta dem någon annan gång.

Jag gjorde Rice krispies tårta på fredagen och den var väldigt populär. Jag tyckte inte att den var något särskilt alls faktiskt. Kommer dock att göra den på sonens födelsedag också eftersom han gillade den.

Fyllningen var väldigt god i alla fall. Lite kolaaktig smet. Ovanpå tårtan hade jag grädde, jordgubbar, hallon och blåbär.

Jag ska visa lite foton nån dag, har dem i andra datorn. :(



                   

I söndags åkte vi till Stora Holmen och åkte Lilleputtetåget! Kul! Sen hälsade vi på grisarna, fåren och kalvarna. Lite småläskigt var det. De är ju ganska stora faktiskt! Det var ju jättefint väder, men det blåste ju så fruktansvärt så det var inget badväder tyvärr. Annars hade jag ju önskat att vi hade kunnat åka till något bad. Men vi hinner nog!


                             
                             
                                               Bild från http://www.storaholmen.se/


I morgon slutar sonen skolan och på fredag tar Isans kusin E studenten! Jag är ledig som tur är eftersom vi ska dit och fira henne på eftermiddagen. De ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba fredag för det var kris, men icke sa nicke! Jag kan ju inte rå för att de andra planerat dåligt? :)

Och på lördag ska vi bjuda hem svärfar med fru, svägerskan och hennes man och mina föräldrar. Tänkte bjuda på något kallskuret eftersom jag jobbar till halv fem. Skönt att ha något färdigt. Tänkte marinera fläskfilé och servera med potatissallad och en vanlig sallad. Chokladmousse till efterrätt. Ekströms färdiga mousse med chokladkrisp är jättebra! Den bjöd jag på på min 40-års fest! Succe!

                                      

Bara vispa ihop och servera i fina glas med lite vispgrädde eller någon annan dekoration på toppen. På min 40-års fest hade jag guld och silveröverdragna chokladbönor som jag hade köpt på Harrods. Fint och lite festligt!

Nej, nu ska jag åka till mitt älskade arbete! Vi har fått nya kläder förresten! Limegröna pikéer och mörkgrå byxor. Jag vågar tyvärr inte prova byxorna för jag tror att jag tagit för liten storlek...Min kollega som väger ca 8 kg. mindre har tagit samma och de var lite för små för henne. Grrr...Nåväl. Det finns värre saker här i världen.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar