tisdag 1 juli 2014

Bula i pannan.

 Godmorgon!

Då har Isan sovit sin första natt i sin säng! Jippie! Det tog sin lilla tid, men skam den som ger sig! Hon sov dessutom heeela natten utan att vakna en enda gång! Hon vaknade när jag var inne i badrummet och frågade varför jag inte låg och myste med henne? Hon trodde att jag också hade sovit i hennes säng, hihi.

Jag gick till köket för att sätta på lite kaffe då jag hörde världens brak från hennes rum och när jag sprang in så satt hon på golvet och skrek. Först trodde jag att hon hade ramlat ur sängen, men madrassen står ju direkt på golvet för att undvika fallolyckor, men så fick jag se en bok i sängen och då förstod jag att hon hade klättrat för att ta ner en sån. Och ramlat. Och jisses vilken bula hon hade i pannan! Som en golfboll, ungefär.

Jag väckte mannen som kollade på nån sjukvårdssida vad man skulle göra. Det stod att man ska lägga något kallt på bulan så svullnaden går ner, så nu har jag suttit med is på hennes panna ett tag. Bulan har gett med sig något men hon är väldigt svullen fortfarande. Humöret verkar dock vara på topp! Hon kollar på Pingu och har ätit en yoghurt så det verkar inte vara någon fara med henne. Men vad snart det är gjort! Typ en minut så är olyckan framme!



                                    

Vi får se hur det utvecklar sig under dagen. Idag hade jag tänkt att vi skulle åka till Skojlandet och ha lite kul. Vädret är inte det bästa idag heller precis. Men i morgon har de lovat 20 grader och sol! Yes! Då ska vi bada!! Hoppas, hoppas!

Nu ska vi äta lite frukost. Köpte världens godaste ost igår! Blå Gourmet, från Wernersson. Värd att prova!

                                          
                            Bild lånad från http://godmatvarjedag.se/2012/09/06/bla-gourmet/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar