torsdag 3 juli 2014

Nora dagarna.

Hej, svejs!

Ännu en regnig semesterdag! Gahhh... står inte uuut! Idag åkte vi till Nora, glada i hågen, då det är Nora dagarna med storloppis, tivoli m.m. Jag hade förstås kollat vädret innan så jag och Isan hade gummistövlar på oss, och paraplyerna var med. Men jag hade inte räknat med att det skulle ösa ner. Så himla värdelöst.

Vi gick några varv runt loppisen, sen försökte vi hitta någonstans att äta men det var förstås proppfullt överallt. Alla ville ju sitta inomhus så klart.

När klockan närmade sig två gav vi upp och åkte till stan igen. Eftersom klockan var så mycket så åkte vi till IKEA och åt köttbullar. Inte en så mysig dag.

                                 

Igår hade vi det desto mysigare. Efter att vi hade kollat in Isans sommardagis så tog vi en cykeltur runt om i bostadsområdet där vi bor och stannande i en lekpark där vi inte hade varit förut. Då blev det helt plötsligt kanonväder! Jag la mig på gräsmattan medan Isan lekte med några äppelkart i sandlådan. Skönt!

På eftermiddagen tog vi en cykeltur igen, och den här gången packade vi med saft och kakor och cyklade till ett helt annat område. Där fanns det en stor, fin lekpark som vi stannade i. Vi hann leka en stund och fika, men sen såg jag ett stort regnväder i horisonten. Då var det dags att cykla hem igen. Väl hemma blev det världens åskväder!

Ganska mysigt det med, när man får sitta inomhus. Men i morgon har de lovat sol! Hoppas, hoppas!!

Nu ska vi bara softa i soffan resten av kvällen. Jag tror att dåligt väder gör en trött? Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar