söndag 20 juli 2014

Nytt från Odd Molly och busenkel kolasås!

God Morrrgon!

Eller god och god. Jag är fortfarande sjukt förkyld! Men nu har rinnsnuvan gett sig för en tjockare variant. :)

Vill tipsa er om att Odd Molly har stor REA nu med massor av finfina fyndigheter!!

Efter lite vånda om jag verkligen kan unna mig TRE klänningar så klickade jag hem dessa:

                         
                                                   All out dress - Dark Pink 598:-

                             
                                              Remix dress - Lite Coral Pink 698:-

                   
                                                 Remix dress - Almost Black 698:-

Riktiga Annika klänningar att gå och mysa i! Jag hoppas att det inte blir heeelt ute med tunikor och klänningar i den här stilen. De är ju så sköna och förlåtande mot en fluffig kropp. Man blir ju lite störd när man kollar in bilder i den här stilen och det står "modellen på bilden är 1.83 cm. lång och bär stl. XS. Bahh!

Hur är det ens möjligt??? Dessutom ser de INTE ut som skelett vilket man skulle kunna tro, utan det är helt "vanliga" tjejer.

Jag skulle vilja veta vad de äter en vanlig dag? Inte den goda kolasåsen som jag gjorde igår, förmodligen.
Jag trodde att jag hade dött och kommit till himlen när jag åt den!

Här kommer receptet, busenkelt!

1½ dl. grädde
1½ dl.socker
1½ dl. ljus sirap

Blanda i kastrull och låt koka i fem minuter, inte mer, den tjocknar när den svalnat. Vi åt till Arlas mjukglass som man gör själv. Inget jag rekommenderar dock, det går precis lika bra med en gräddig vaniljglass.

Ljuvligt gott och jag kände mig faktiskt lite friskare när jag åt den! Den är dock EXTREMT söt, vilket man förstår när man ser receptet så det går inte att äta så mycket av den. Eller??

                                             

                                               Bild från http://www.tasteline.com/

Nu ska jag väcka resten av familjen som har sovmorgon (som vanligt) och så ska vi åka till farmor. Hoppas så på fint väder, men det ser mulet ut tyvärr.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar