torsdag 10 juli 2014

Norrland!

Godmorgon!

Vi är hos svärfar och har SEMESTER! Vi kom hit i tisdags efter att vi åkt till Arlanda tidigt på morgonen och flugit i drygt en timme. Vi kommer nog aldrig att bila hit igen. Det tar ca 13 timmar! Nej, det här gick ju som en dans. Vi åkte hemifrån vid halv fem på morgonen och svärfar hämtade oss vid flygplatsen vid tio! Smidigt!

Här är vädret strålande och igår åkte vi och badade på Björknäsbadet. Ett stort utomhusbad brevid campingen. Det var inte så mycket folk när vi kom, vi var tidiga, men eftersom fylldes badet på. Vid ett-tiden åkte vi hem och åt lunch, och det var tur för jag hade bränt upp hela ryggen. Argh! De andra klarade sig som tur var mycket bättre!

Efter lunch åkte vi till gammelfarfar och hans sambo som har sommarstuga alldeles vid en sjö i närheten, och vilken utsikt! To die for!! Men det klart, vädret gör ju sitt till förstås! Vi bjöds på gofika med bullar, morotskaka och kärleksmums. Isan tog fyra bitar!!! Vi lär nog få baka det hemma.

Sen blev Isan nödig så mannen följde med henne men det fanns bara dass där så det blev inget uträttat där, :). Det var alldeles för konstigt. Men det var ändå dags att åka hem, så hon höll sig.

På kvällen grillade vi lax och åt med kokt potatis och god sås. Till efterrätt blev det glass och jordgubbar. "Svärmor" är helt fantastisk på att laga mat, man måste verkligen hejda sig så man inte överäter. När vi hade ätit kom mannens faster på besök, och sedan kom även hans farbror med familj. Så det blev verkligen fullt hus! Men det var kul för jag har aldrig träffat dem, och det var roligt för mannen att träffa sina släktingar.

Idag ska vi åka till gammelmorfar och gammelmormor och fika på förmiddagen, sen på eftermiddagen blir det Western Farm!