lördag 12 juli 2014

Räknar ner...

Hej, svejs!

Näst sista semesterdagen...Som tur är så är jag mentalt förberedd, men inte känns det kul precis.

Idag har vi tagit det lugnt och bara haft det skönt. Jag och Isan tog en cykeltur till några lekparker och så handlade vi på Willys. Hade fullt sjå att få med allt hem på cykeln!

Ljuvlig kväll, men har ingen ork att göra något särskilt. Vi har faktiskt ätit på altanen, något vi inte brukar kunna göra antingen för att det är för dåligt väder, eller att det är för varmt! Men ikväll var det alldeles, alldeles lagom!

Gjorde lövbiffgratäng med Curly fries och vitlöksbröd.


                             

Katten gick ut utan sele (!) men kröp in under buskarna och la sig. Har vi tur så går han inte längre än så? Får locka honom med mat annars.

Nu har jag verkligen börjat vackla om utlandssemester. Jag känner att jag blir sjukt trött av att resa. Först ska det packas och förberedas, sen kommer själva resandet och när man kommer hem ska allt packas upp och tas om hand om. Jobbigt. Blir nog hemma resten av sommaren.

I morgon kommer mormor och morfar och firar sonens födelsedag i efterskott. De var bortresta när vi firade i måndags. Ganska skönt att sprida ut festligheterna. Dock får de äta resterna av morotskakan som blev över. Jag frös ner den innan vi åkte norrut. Får sen hur toppingen blir när den tinar?? Ska nog skära kakan i bitar medan den är frusen så blir det nog bäst.

Nej, gäsp, gäsp. Ska gå ut och se om jag får in katten och sen ska vi nog avrunda kvällen. Natti, natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar