fredag 25 juli 2014

Första doppet!

Vilken härlig dag, tralla la, la, la!

33 grader och inte ett moln på himlen! Heeelt otroligt!!

Jag och Isan har varit och badat hela dagen idag. På favoritbadet! Vi åkte dit fast det är nästan fyra mil. Så värt det! Härlig sandstrand, sandbotten och långgrunt. Och så varmt det var i vattnet! Kändes som medelhavet! Vi hade med oss en stor plastkrokodil som jag blåste upp och så låg vi och guppade på den i stort sett hela tiden. Ljuvligt!

                                  

Vi köpte med oss sallad från Coops salladsbar, det tycker jag är så smidigt. Då kan alla välja precis det de gillar bäst, och så hade vi en flaska isvatten med. På slutet av dagen var det dock inte isvatten längre, trots kylväska. Men då var det ändå dags att åka hem.

Isan ville såklart inte åka, men det var tur att jag stod på mig för sen blev hon supertrött helt plötsligt och när vi satte oss i bilen så somnade hon.

Jag fick ett SMS precis när vi kom till bilen, från sonen, som skrev att de precis hade åkt förbi oss med bilen! Hur stor chans är det?? Världen ÄR liten! Hade vi varit kvar på stranden en stund till så hade de inte sett oss. Eller om vi hade hunnit åka därifrån. Helskumt.

Nu ska vi äta lite jordgubbskräm till kvällsmat. Gott när det är varmt ute. Man känner inte riktigt för varm mat, precis. Sen blir det fredagsmys!

                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar