tisdag 26 juli 2016

Lunch på Lakelodge.




                                                                     God kväll!

Det är varmt. Konstigt nog tycker jag att det känns varmare inomhus idag än igår?

Idag har vi inte gjort mycket. Åkte till Lakelodge utanför Karlskoga och åt lunch. Vi valde buffén alla tre, utan att ens sett på menyn. Jag försöker att dra ner på kolhydraterna nu, är rädd att jag inte kommer i arbetsbyxorna på måndag, och då är det lättare att välja maten själv, förstås.

Jag valde skinka, rostbiff, tzatziki, bearnaise, fläskfilé och pulled pork, samt sallad. En salig blandning av kött och grönsaker alltså. Avstod från potatisgratäng och det hembakta brödet!!

Isan åt fyra (4) kycklinglår (utan något till), och mannen åt väl mest "normalt". Till efterrätt var det chokladpudding och vispgrädde. Varför är världen så grym?? Isan åt TRE portioner, mannen en och jag - INGEN!!! Jag var faktiskt löjligt stolt över mig själv. :)

Efter maten åkte vi till Gustavsvik för att Isan ville leka av sig lite. De har en gigantisk lekställning där med rutschkanor och hängbroar och sånt. Det finns dessutom tre olika hoppborgar.

                             

Isan är (som tur är) ganska feg och tar det väääldigt försiktigt när hon klättrar runt. Hon skulle t ex. upp i en av hoppborgarna en annan gång när vi var där, en med branta rutschkanor ner och trappa upp. Det slutade med att mannen fick klättra upp bland alla barn och hämta ner henne.

På hemvägen stannade vi vid Coop och handlade lite keso, turkisk yoghurt m.m. och sen for vi hem. Käkade turkyoghurt, vispgrädde och keso till kvällsmat. Smaksatte med Fun light och hackade några mandlar över. Yummi!! Skulle kunna leva på det, men tveksamt om jag skulle gå ner i vikt då?

                                                Nu ska vi ta kväll här. Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar