lördag 30 juli 2016

Gofrulle.



                                                                      Hej!

Sista lördagen innan jobbet börjar på måndag så nästa helg jobbar jag. Vet att jag tjatar om det här med jobbet men det upptar mina tankar just nu. Kan inte fatta att semestern gick så fort?

Fem veckor har jag varit ledig och det lät så långt innan jag gick. Samtidigt känns det som det är en evighet sen vi var i Norrland??? Det är ju bara en månad sen?

Idag sov vi länge som vanligt, (måste ändra på det nu!) och åt en sen frukost med sonen och flickvän. Dvs. jag och Isan, mannen sov ännu längre. Jag åt fröknäcke med keso och romantica tomater på samt den norska aromaten. :) Romantica tomaterna är ju såå goda! Köpte en cranbarry juice light i stället för juice och den är jättegod och läskande. Vet inte om den är LCHF "godkänd", men det är i alla fall inga kolhydrater i den vad jag kan förstå?







När mannen hade vaknat satte vi Isan i vagnen och tog en promenad upp på stan. Det är väldigt sällan vi använder vagnen men vid såna här tillfällen är den bra att ha. Det tar knappt en halvtimme att gå upp på stan från oss, men det är långt för en 5-åring. I alla fall vår. :)

På stan gick vi till en guldsmed för att fixa med våra förlovningsringar. Vi har haft dem i drygt tretton år och min har blivit för liten (!) hrrm, hrrm, samt att de är ganska matta. Jag valde dock att göra om min ring helt till en smalare och nättare variant, lite less på den gamla breda. Tror det blir bra!

                                         

Vi tänkte först äta lunch på stan men vi var fortfarande mätta så vi gick hem igen. Det är faktiskt jätteskönt att bo så nära stan. Och nära till allt annat också faktiskt! Jobb, dagis, Isans skola när det blir dags, TVÅ stora mataffärer på knappt 1 km. avstånd. Skog med promenadstråk om man vill gå där. Helt perfekt! Kan inte tänka mig ett bättre läge i hela stan?



Nu på kvällen gjorde  jag kycklinglasagne LCHF. Men vilken besvikelse! Usch. Det var goda ingredienser i som kyckling, bacon och svamp, men så var det pesto i och jag vet inte om det var där det sprack? Eller så var det lasagneplattorna? Har alltid gjort dem förr när jag gjorde LCHF lasagne och tyckt att de varit jättebra?

Inget av barnen gillade det heller, Isan smakade en pytte bit men vägrade att äta mer. Sonen tyckte som jag. Bra ingredienser men dåligt slutresultat. :( Och tid tog det att laga det. Säkert en timme.

                     Nåväl, slut på klagandet. Mätta blev vi alla fall. Nu väntar myskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar