fredag 29 juli 2016

Ditten och datten.




                                                                 God morgon!

Vaknade ganska tidigt här och bestämde mig för att gå upp. Lika bra att försöka vänja sig vid det, på söndag är det sista semesterdagen och på måndag börjar jag att jobba. Klockan sex! Känns som en rivstart, men jag tycker att det ska bli helt OK.

Igår var det en konstig dag. Jag vet inte riktigt vad vi gjorde?? Lite av varje kanske, det var därför det blev "konstigt". Ingen frukost åt vi, så vid halv tolv åt vi nån slags brunch. Jag åt goda, goda mackor på Finn crisp med keso och tomater på. Samt nån norsk variant av aromat. Mums!!



Strax efter kom en tjej och köpte Isans gamla barnvagn, den hon hade när hon var bebis till hon var ca. 3 år. Den har stått bortglömd i barnvagnsförrådet så det var jätteskönt att den försvann. La ut den samtidigt som utemöblerna förra veckan så nu är allt borta!

Efter lunchen åkte vi och handlade på ICA Maxi och sen till apoteket. Strax bredvid apoteket ligger det en fin lekpark som vi gick till en stund. Men vädret var så konstigt (också) så jag vet inte vad? När vi åkte regnade det, när vi kom ut från apoteket så sken solen men det blåste typ storm??

Vi var bara i lekparken en kortis och så åkte vi hem och bakade fröknäcken och gjorde granola. Det var nåt jag åt mycket av sist jag åt LCHF, så det tycker jag är bra att ha hemma.

Jag målade lite på Isans prylhylla som jag köpte på Erikshjälpen för några veckor sen. Vet inte om jag har sagt det? En sån där vanlig prylhylla där man kan ha ditten och datten i. Den var träfärgad men jag vill ha den vit.

Medan jag målade lekte Isan att hon var på Mallorca. Hon packade resväskan och gjorde i ordning "flygplansstolar" och bläddrade i Taxfreekatalogen. :)



Jag har också bläddrat lite men det blir nog inte så mycket shoppande för min del. Funderar på en Limoncello? Verkar gott till bakverk etc. Och så blir det solcreme från Piz Buin som de har ett supererbjudande på!

Idag åker vi nog och badar som det ser ut. Blir det årets sista bad i Sverige tro? Ha det fint!


                                               

P.S. Missa inte Ellos stora REA. Med koden 345708 får man ytterligare 30% på REApriset!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar