söndag 31 juli 2016

Auktion på landet.



                                                                    Hej hopp!

Idag har vi varit på auktion utanför Laxå. Vi hade spanat in några föremål på nätet och tänkte vara med och bjuda på dem. Vi åkte förbi mina föräldrar och plockade med oss mamma som tyckte det kunde vara kul att komma ut lite.



Vi var där i god tid, en timme innan auktionen började för att känna och klämma och titta på grejerna. Det var bara några grejer som jag var intresserad av, resten var som det brukar på auktioner, mest skräp.

När auktionen väl började var det massor av folk där och tyvärr var det inomhus och inga stolar fanns det att sitta på. Det var trångt, varmt och dåligt med luft, samt att folk pratade konstant hela tiden.

Auktionsgubben fick säga till på skarpen att det ENDAST VAR HAN SOM SKULLE HÖRAS, men tror ni att det hjälpte?? Nej, just det. Det fortsatte att mumlas och mumlas. Suck.

När de föremål jag var intresserad av hade gått och jag inte vunnit så tröttnade jag och gick. Mannen och Isan hade väntat utanför och hon var måttligt intresserad kan jag säga. Jag kom på senare att jag missade en grej som jag tyckte var fin, men jag överlever. :)

Nej, nu dröjer det till nästa auktion. Man ska inte ha med sig småbarn på såna grejer (heller).

Idag har det spårat ur totalt med LCHFandet. Började dagen med smoothie på banan (brunprickiga som låg i fruktskålen, vad gör man), blåbär och yoghurtslattar som stod i kylen. Gott, men kanske inte så mättande.

Snabb lunch på tomatsoppa och Finn Crisp med mosad avocado. Sen blev det fika med bulle och dammsugare hos mormor och morfar för då var jag jättehungrig. Nu ska vi snart äta igen för jag är verkligen jättehungrig igen. Har gjort en potatisgratäng med tärnad kassler i. Och så blir det små nybakta baguetter till! Not so LCHF. Men gott.

                                      

                                            Tidig kväll i kväll, ställer klockan på 05:10!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar