måndag 18 juli 2016

Garderobsblomma.




                                                                         Hej!

Måndag, ny vecka och kanske, kanske sol och badväder som det ser ut som?

Just nu regnar det ute så jag sitter inne medan Isan är på altanen och ritar med sina gatukritor. Idag har vi mest grejat och donat, tvättat, dammsugit och såna roliga saker. Jag har även planterat lite nya blommor ute på altanen eftersom de andra hade dött.

Jag glömmer ALLTID att vattna alla blommor som jag köper och då vissnar de förstås. Vet inte om korgarna är lite dumma också att plantera i eftersom vattnet rinner ut genom hålen. Har inga krukor i dem. Det kanske skulle kunna gå att fodra dem med svarta sopsäckar så de håller vätskan kvar?


Köpt ett prydnadsgräs, nån lila klocka (?) och min och humlornas favorit-Lavendel! 

Ljuslykta från Lord Nelson

Till vardagsrummet köpte jag en Garderobsblomma som står inne i rummet på ett avlastningsbord från MIO


Den ska tydligen klara av det mesta! Att man inte vattnar på en månad och så. Passar mig perfekt!


Just nu är bigarråerna supergoda tycker Isan!

Igår monterade mannen fast stödhjul på hennes cykel. Vi hade ju trott att hon skulle lära sig att cykla i sommar, utan stödhjul, men hon vägrar att sätta sig på cykeln utan dem så nu får hon cykla med dem till hon känner sig trygg nog att ta bort dem. 

Jag ska kila ut nu och titta till henne! Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar