torsdag 7 juli 2016

Borta bra...




                                                                 men hemma bäst!

Igår kom vi hem efter en nätt liten tripp på 100 mil. Vi övernattade i Sundsvall på Clarion Collection mitt inne i stan. I Sundsvall verkar man gilla att festa trots att det bara är tisdag och det skreks och skrålades långt in på natten vilket gjorde det svårt att sova. :)

                    

Middagen som ingick i priset var sådär. Torsk med äggsås och kokt potatis. Lite skolmatsal kändes det som. Men efterrätten! Såå god! Alltså, äppelpaj med vaniljsås slår det mesta!! Det är nog det godaste jag vet!! Jag åt två stora portioner av den ljuvliga skapelsen, men då hade jag faktiskt inte ätit så mycket innan. Jag såg ju att det fanns paj och sparade mig till den! :)

                                     

När vi "sovit" i några timmar gick vi upp och åt frukost ganska tidigt och den var jättebra. Det fanns allt man kan önska. Sen åkte vi hem non stop förutom en tank/toa paus. Isan sov en stund i bilen så det gick jättebra.

Måste berätta en rolig grej: Svärmor och hennes man var ju också uppe i norr samtidigt som oss och skulle även åka hem på tisdagen. Vi tänkte inget mer på det för vi trodde de skulle åka tidigt i ottan eftersom de skulle köra raka spåret hem. När vi kört kanske en timme så ser vi dock en bil framför och undrar, är inte det där farmor och W???

Vi kör om och mycket riktigt så var det de! Vi ringde upp dem och bestämde att vi skulle äta lunch tillsammans utanför Umeå. Vad är oddsen på det??

                                      
Idag har vi mycket att göra så vi ska dra igång nu. Sonen fyller år så det ska bakas tårta, vi måste handla lite och så tänkte vi hinna med lite bad eftersom solen verkar vara framme en stund.

                                                                   Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar