lördag 23 juli 2016

Altanstädning.




                                                                 God morgon!


Gud, vilka underbara dagar vi har haft? Eller hur? Rena rama medelhavsvärmen ju!! Den här veckan har vi varit på bästa badstället hela tre dagar. I onsdags tog vi en paus då det var ganska molnigt och var hemma och grejade i stället.

Jag fick ett ryck och la ut våra utemöbler på Blocket! Efter fyra minuter fick jag ett mejl och efter åtta minuter hade jag en köpare på dem. Snabba ryck. Det gillar jag.




Vi sitter aldrig på vår altan då den är så otrivsam på grund av läget. Vi har en parkering precis mitt emot så det är liksom inte ostört direkt. Tror vi suttit ute och ätit max tio gånger på fem år.

Första sommaren vi bodde här la vi en måttanpassad altanmatta och det blev såå bra. Fyra år senare var det inte fullt lika bra. Den klarar absolut inte att ligga ute i ur och skur och har blivit så grymt äcklig. Ja, ni ser ju själva på bilden. Och det som syns där är inte det värsta. :(

Mannen strimlade den och rullade ihop den så nu ska vi lägga dem i svarta sopsäckar och köra dem till tippen. Sen får vi känna hur mycket vi kommer vara ute på altanen hädanefter. Nu har vi cementplattor och jag tycker det är så oskönt för fötterna. Är sugen på att lägga trätrall i stället, såna där man sätter ihop själv.

Det vi har sparat på altanen är våra baden baden och Isans solstol. Jag ska googla lite på perenna klätterväxter och se om man kan lyfta bort nån cementplatta och plantera några såna? Kanske Kaprifol eller Clematis kan vara nåt?

Nu ska jag hoppa in i duschen så får vi se vad vi gör av dagen. Ha det fint i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar