lördag 2 januari 2016

Gott nytt år!



                                                                 Hej 2016!

Ja, några dagar sent kanske. Jag vet. Jag har jobbat ända sen förra lördagen så det har varit ett tight schema. Jobbade på nyårsafton med, hela dagen. Men det var helt OK. Ända fram till tretiden var det ganska mycket folk, sen lugnade det ner sig. Vi sålde helt slut på magnumflaskor med Pommac och helt slut på alla serpentiner och liknande. Skönt! Det är så trist att stå med sånt efteråt.

På nyårsafton var vi bara hemma vi tre, jag, mannen och Isan. Sonen var hemma hos sin flickvän och hennes familj och firade. Vi åt en liten toast med röd stenbitsrom till förrätt, helstekt oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt och till efterrätt åt vi glass. Enkelt och gott.


                                 


Jag måste dock erkänna att jag faktiskt inte var uppe till tolvslaget! Jag orkade inte, tyvärr. Somnade som en klubbad säl prick tio över elva och vaknade till av fyrverkerierna vid tolvslaget. Men jag ignorerade dem och somnade om. Man vet ju liksom aldrig hur länge man får sova på morgonen så det är lika bra att sova när man kan.

Isan har sovit bra i flera veckor nu, men i morse vaknade hon halv sex och sen terroriserade hon mig till halv tio då jag gick upp. Då hade vi dessutom ätit frukost på sängen innan. Det är hennes knep att få upp mig -  säga att hon är jääättetörstig eller jäääätte hungrig. -Jag svääälter, säger hon. Det gör hon inte såklart, hon är normalt sett ingen frukostmänniska, utan hon vill bara få upp mig.

Nu är hon hos bästa kompisen och leker en stund. Kul! De SMS:ade och frågade om hon ville leka och det ville hon såklart! Vi letade fram pulkan och tog en promenad dit. Det var inte skönt alls. Hämtar henne med bilen sen när jag ska göra några andra ärenden.

Vi har varit och provkört en "ny" bil idag. Den är himla fin och vi är väldigt sugna på den. Förmodligen blir det affär i veckan. Spännande!! Vår nuvarande bil har snart gått 21000 mil och det är lite olika småfix på den. Det känns smart att byta in den innan den blir helt utan värde. Jag berättar mer när affären är i hamn!

Nu ska jag mysa lite med ett gammalt avsnitt av Morden i Midsomer! Må så gott!


                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar