fredag 15 januari 2016

Min son Plupp.



                                                                Heeej!

Idag har vi varit lediga. Mycket, mycket skönt. :o)

Vi har inte gjort något särskilt alls. Tänkte ta bort julgranen som fortfarande står kvar, men det visade sig att mannen hade tagit med sig förrådsnycklarna till Norge. Jag hoppas att han kan skicka dem i ett brev för jag har ingen lust att ha kvar granen ända in i februari. Tyvärr har jag ingen annan plats att lägga den på heller. Vi har det ju lite trångt, hrmm, hrrmm. Eller snarare- mycket grejer.

Vet inte vilket rum som är värst? Isan fisans eller klädkammaren? De har i alla fall ungefär samma storlek. Det kan vara därför hon tar ut alla leksaker i köket och vardagsrummet?

Idag har vi ätit Linas Barnkasse x 2. Kaptenens laxbiffar med potatismos och ärtor till lunch och apelsinkyckling med pastatrassel till middag. Gott alltihop. Barnkassen passar oss kanske bättre funderade vi på till middagen när sonen och flickvän gjort oss sällskap. Sonen hade för övrigt färgat håret blått (!). Jag är inte förvånad eller chockad. Det var inte helt oväntat av någon anledning. Nu ser han lite ut som Plupp om ni minns honom??

                                                           


Vet inte vad vi ska hitta på i helgen? Förmodligen ingenting eftersom det är så kallt och bilen inte startar. Den har startat hela veckan, visserligen efter lååång tvekan men idag var den heldöd. Törs inte prova mer förrän det har blivit varmare för jag är rädd att jag drar ur batteriet helt och hållet.
Det blir väl roligt att åka buss på måndag när jag börjar kl. 7 på morgonen??? Det går en buss tjugo minuter i såg jag. Då hinner jag precis lämna Isan på dagis innan. Perfekt!! (ironisk). :o(

Nu ska jag krypa ner i sängen och mysa! Har fått sova så gott de senaste veckorna. Isan har slutat med sina tidiga mornar, peppar, peppar, och vi sover ända till halv åtta-halv nio på mornarna. Skönt!

                                                                     Godnatt!



                         




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar