tisdag 26 januari 2016

Shopping i vår(?)solen!!



                                                                       Hej, hej!

Idag har vi varit lediga! Solen har skinit och snön smälter bort så man nästan kan se det med blotta ögat! Såå skönt (enligt mig). Vet ju att många (?) gillade den här "riktiga" vintern men jag är bara jätteglad att snön och kylan är borta!!

Vi åkte till Marieberg trots allt fast jag egentligen inte var så sugen på det. Grejen är att lillfisen har vuxit så himla mycket att till och med kläderna som hon fick i julklapp var lite för små. Som tur var hade jag kvittot kvar så då åkte vi och bytte dem till en större storlek. Vi passade även på att köpa nya trosor, basleggings och några toppar och tunikor. Det mesta hittade vi på Lindex förutom trosor (med Frost) som vi köpte på H&M.


Efter klädshopping och lunch på McDonalds gick vi till vår favoritaffär TGR och bunkrade pyssel. Alltså, det är så sjukt billigt där! De har paljetter och pärlor, klistermärken och pennor. Ja, det mesta. Och det mesta kostar typ 10-20 kr. per förpackning.


Pysselsugen tjej!


Köpte förutom paljetter och klistermärken även muffinsformar och tandpetare med hjärtan på. Till alla hjärtans dag den 14/2. Bakar kanske nåt och tar med till jobbet?

Efter TIGER gick vi över till Lagerhaus, en annan favoritaffär. :)

De hade 20% rabatt på alla ljus och ljushållare så jag passade på att även bunkra några doftljus. Det är ju ganska dyrt tycker jag, om man nu köper dyra förstås. :) Det finns ju såklart billiga på typ IKEA, men jag tycker inte att de doftar något?
Får se om de här doftar när man tänt dem? Jag gillar lite fruktiga, syrliga dofter så dessa passade mig perfekt. Gillar speciellt det rosa i glas. :)



Servetterna blir söta till kommande födelsedagar!

Igår när jag kom hem hade Isan redan somnat. Hon hade gått in i sitt rum och lekt och så hade det blivit tyst...


Ser ni henne? Man ser ena fossingen i fotänden. Hon hade lagt alla nallar och kramdjur i sängen så den enda plats som fanns kvar var längst ner i sängen. :)

Jag är så otroligt kär i min lilla flicka (och i min fina, fina son också förstås) men just nu är jag lite extra känslig inför det här med småbarn efter den fasansfulla olyckan på Gran Canaria för någon dag sen då en liten flicka på 22 månader föll över balkongräcket och dog. Det är så fruktansvärt och vidrigt så jag inte vill tänka på det. Tyvärr så gör jag det nästan hela tiden. Till och med i natt när jag vaknade tänkte jag på de stackars föräldrarna. :(

Min kollega M åker till samma hotell nu på fredag med sin familj och släkt för att fira en familjemedlems födelsedag. Jag antar att det lägger sorti på stämningen. 


I morgon väntar jobb igen. Det skingrar ju ofta tankarna som tur är. 

Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar