söndag 10 januari 2016

Pomp de Lux och födelsedagskalas.




                                                                 Hej, hej!

Då var jobbhelgen avklarad och jag är ledig i morgon!! Yey!! :o) Det ska bli såå skönt!

Idag hade jag kort jobbdag men kom ändå tidigare än jag skulle på schemat för B ville ha sovmorgon. Passade mig utmärkt som "flexade" lite tidigare i veckan.

Efter jobbet åkte jag och hämtade ut ett paket som legat på ICA i några dagar. Det var kläder från Pomp de Lux till Isabelle som jag köpte på rean för två veckor sen. Det var en lördag som jag skulle jobba och så fick jag se att deras rea började samma dag så jag klickade hem några olika plagg i all hast innan jag åkte till jobbet.

Man vet ju aldrig om det man köpt går hem, men hon tyckte allt var jättefint! Och det var det. :0)

Jag köpte två par mysiga byxor med matchande toppar till, samt två tyllklänningar.

                                                       
                                             

                                                 
                                                  
                                                            
                                                     

                                                              Visst är de ljuvliga????

Efter att ha hämtat paket och köpt en bukett blommor åkte jag hem till min svägerska för att fira hennes födelsedag. Mamma och pappa kom också dit med Isan som har varit hos dem idag medan jag jobbade. Vi åt smörgåstårta från Smörgåsbutiken och kaffe med en underbar tårta som J:s mamma hade bakat. Jag tror det kallas Pinocchiotårta, men kärt barn har många namn så det kan finnas fler varianter. Det är i alla fall en sån där tårta med sockerkaksbotten och maräng ovanpå som man bakar i stor ugnsform och sen delar i två delar. Den här var fylld med hallon och grädde och så var det hackade hasselnötter ovanpå. Mmmm....

                                  Nu är det dags att knyta sig och se fram emot sovmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar