onsdag 13 januari 2016

Linas nattkasse??



                                                                God morgon!

Idag har vi inventering. Eller dag och dag, snarare natt. Jobbar från 11-00. Då är jag ändå nöjd för vissa av mina kollegor börjar 7 som vanligt. Där kan man snacka om lååång arbetsdag!
I morgon börjar jag redan kl. 7 som jag brukar och det känns ju sådär. Det brukar vara svårt att varva ner och somna direkt när man kommer hem så har jag tur får jag väl sova fem timmar. Men sen är jag långledig fredag-söndag!!

I måndags skulle ju första matkassen från Linas komma efter julhelgerna. Och vi väntade, och väntade. De har utkörning mellan kl. 17-22. När klockan var 22:15 mejlade jag dem och frågade om de skulle komma. Fick dock inget svar där men när jag kollade mobilen hade de skickat ett SMS vid halv tio om att de var försenade. Kvart i elva fick jag ett till SMS om att de inte skulle komma alls.

Undrar vad den stackars chauffören hade drabbats av?? Igår kom det ytterligare ett SMS med en ursäkt och att de skulle köra ut matkassen på tisdagskvällen i stället och så skulle de kreditera min faktura med 150:- samt att jag skulle få en receptpärm att samla alla receptfoldrar i.

Det kändes ändå helt OK för jag kommer ändå inte laga mat förrän på torsdag. När jag jobbar kväll är det ju inte jag som fixar middag. Och att be morfar laga nåt ur matkassen känns lite overkill.

De hade packat upp kassarna som kom igår och häpnade över hur mycket grönsaker det var med och tyckte det verkade jättesvårt att laga till nåt av det. Men hallå? Det är ju recept med! Och det är ju hela grejen är ju att det är mycket grönsaker. Det är ju så gott!! Jag är urusel på att servera grönsaker till maten, det blir oftast frysta grönsaker som ärtor eller broccoli. Med Linas matkasse får man testa massor av goda grönsaker i olika former.

Nu ska jag inte orda om det mer. Isan ska packa sin resväska för övernattning hos mormor och morfar och jag ska peppa mig mentalt för att klara årets värsta arbetsdag. Wish me luck!!


                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar