onsdag 6 januari 2016

Kallt, kallt, kallt!



                                                             God morgon!

Idag är det trettondagen och jag är ledig! Jag var ledig igår med men dagen gick i ett. Jag tvättade, dammsög, åkte och handlade, hämtade paket på posten.. Hämtade sonen, lagade mat, skjutsade sonen. Pust. Jag hade en lucka på en timme då jag drack kaffe och tittade på "Mannen på taket" på SVT play. Mycket bra film. Se den om ni har 1½ timme över.

På posten hämtade jag ut en ny laptop eftersom jag spillde kaffe över min förra för någon månad sen. Jag har lånat sonens gamla dator sen dess, men fläkten är trasig i den så den blir överhettad efter en stund och då fungerar inte tangenterna som de ska. Vi har ju en dator till men den tar mannen med sig till Norge om några dagar.

Jag hämtade även ut ett paket från Body Shop. Det var lite grejer som jag köpt på rean.

                                                Ett nytt rouge i färgen Bubblegum

                        
                                             Eau de toilette Early-Harvest Raspberry

                         
                                  Gift Trio Hand Nut, tre handcremer i presentförpackning

                      
Sen beställde jag två saker till men de ska jag ge bort i present så de visar jag inte i fall den personen är här inne och kikar?

Igår började jag att så smått plocka ner julgrejerna. Tycker nyss att jag tog fram dem? Julgranen får stå kvar ett tag till. Tycker det är mysigt att komma upp på morgonen och tända den. Nu är det ju dessutom så mycket snö så det är ju först nu julkänslan har kommit. Jag vet att en del river ner allt direkt efter nyår, men sån är inte jag.

Idag tänker jag nog inte gå ut på hela dagen?! Dels har jag inga ärenden och så är det ju så KALLT!!
-13 grader! Nej, tack. Det är skönare inomhus. Jag ska byta lakan i sängarna och bara ta det lugnt.

I morgon åker vi och byter bil innan jag åker och jobbar. Lite stressigt, men det är ju röd dag idag så bilfirman har inte öppet. Jag börjar inte förrän kl. 11 så vi hinner. Det känns lite pirrigt att byta bil. Den gamla känns trygg och bekant och man vet hur den fungerar. Den nya har en massa nymodigheter som man måste lära sig. :) Men det ska nog gå.

                                                                      Ha en fin dag!




                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar