torsdag 21 januari 2016

Däckbyte i pyjamasen.



                                                                 Hej svejs!

Ledig idag. Annars har jag jobbat hela veckan. Åkt buss, gått och liftat med arbetskamrater till jobbet. Det har gått hyfsat men jag har saknat att ha en bil. I tisdags kväll kom mannens bästa kompis M hit och hjälpte mig att starta den med startkablar. Vi höll på i 45 minuter i minus 20 grader innan den till slut hoppade igång. Jag tror aldrig att jag har frusit så!!

När den startat tog han en sväng med den och efter det kopplade han i en batteriladdare. Jag vågade dock inte ta den igår morse när jag började sju på morgonen, men idag har jag provat den och den startade!

                                          

Jag skjutsade sonen till skolan, enbart för att prova om den startade, annars hade jag och pappa tänkt åka och köpa nytt batteri. Det kanske jag slipper nu? När vi nästan var framme vid skolan sa sonen att han började 40 minuter senare än han trodde och föreslog att vi skulle äta frukost på McDonalds. Jag och Isan hade redan ätit men vi åkte dit och jag tog en kaffe och Isabelle en yoghurt (som hon inte åt upp). Jag tyckte bilen gick lite dåligt, att det liksom drog lite men tänkte att det var ojämn väg.

När vi hoppade ut vid McDonalds såg jag att ena bakhjulet var platt! Bah. Saknades bara det. Vi åkte iväg med sonen och sen till en däckverkstad där de bytte ut däcket på en gång. Det jag inte fick betala för ett nytt batteri fick jag i stället lägga på ett nytt däck. :) Är det inte det ena så är det det andra.

Eftersom vi bara skulle skjutsa sonen till skolan så hade vi inte brytt oss om att klä på oss utan åkte i pyjamas med ytterkläder ovanpå. :) Haha, som tur var var det nästan ingen på McDonalds, vi var typ ensamma och på verkstaden behöll jag jackan på. Det gjorde inte Isan men jag tror ingen tänkte på att hon hade pyjamas.

Nu har vi varit hemma ett tag och städat, tvättat och ätit lunch. Ska snart dra iväg igen och skjutsa sonen till frisören. Hoppas bilen startar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar