måndag 29 juni 2015

Fint för foten!


                                                                  Hej, svejs!

"Ledig" idag. Från jobbet alltså. Vi har varit hemma hela dagen med undantag för en timme i lekparken. Det var inte skönt ute. Molnigt och blåsigt. Men i morgon vänder det! Det ska bli sol och värme hela veckan!! Äntligen!!

Igår beställde jag lite sulor och grejer till våra skor, mina och sonens. Han vill ha några sköna sulor till sina tygskor som är helt platta och jag köpte likadana till mina jobbskor. Jag köpte även sulor och hälkappor till ett par ballerinor som är en storlek för stora. Hoppas att de passar med dem i. Sulorna motverkar dessutom odör och det kan ju behövas så här års. Dessutom köpte jag gelkuddar att ha i mina högklackade som jag förmodligen ska ha på bröllop till hösten. Bra att vara förberedd! Här
hittar du massor av bra grejer för fötterna!


Fina, men lite stora.


Grymt sköna som jag invigde idag!

När vi kom in från lekparken bakade jag pepparkaksmuffins till sonens kalas som vi ska ha i helgen. Det var ett helt nytt recept som jag inte provat förut. Får se hur det är? Det såg bra ut i alla fall, men vi provsmakade dem inte utan de åkte in i frysen på en gång.


Nu på kvällen kom den första påsen från Linas Matkasse. Den var fylld med kycklingfilé, varmrökt lax, lammkorv och mycket, mycket mer. Dessutom fick vi med en fruktkasse med massor av olika färska frukter som honungsmelon, päron, kiwi och nektariner. Vi får nog fullt sjå om vi ska hinna äta upp all den där frukten!

Tyvärr kom kassen aningen för sent för att vi skulle hinna tillaga något av den till middag så det första receptet blir nog inte förrän på torsdag eftersom jag jobbar kväll nu två dagar på raken. Men det ska bli kul! Recepten liknar ingenting jag nånsin lagar annars. :)



I morgon ska jag cykla och hämta paket efter att jag lämnat på dagis. Det är bla mina Odd Molly klänningar som kommit! Spännande! 

Natti.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar