torsdag 11 juni 2015

Veckan som gått.



                                                                         Hej!

Här kommer lite bilder från veckan som gått. Det har varit fullt upp med kalas, jobb och skolavslutning.













Isan fyllde 4 år i söndags och fick massor av fina presenter. Hon är som de flesta andra 4-åringar (?) alldeles galen i rosa och glitter. Tårtan blev bra, philadelphiabullarna helt OK. Om jag gör dem igen ska de få jäsa en stund till och gräddas liiite längre.



På onsdagen var det dags för sonens skolavslutning som firades på conventum. Jag och Isan tog bussen upp i god tid så vi fick bra platser. Rektorn hälsade oss välkomna och sen gick sonen och några av hans skolkamrater upp och spelade Photograph av Nickelback.

Sonen sjöng och spelade akustisk gitarr. Han var sååå bra!! Han hade två tjejer som körade bakom och andra elever som spelade olika instrument, men sonen var liksom medelpunkten. :)



Efter betygsutdelningen var det dags för prisutdelning och priser gavs till de elever som varit bäst i ämnet och till de elever som gjort en stor förbättring sista terminen. Sonen fick pris i både franska och musik!!!

Jag lovar att det var en stolt mamma som satt i publiken! Jag sa till och med till kvinnan som satt bredvid mig att det var MIN SON!! Hehe. Måste ju få sola sig lite i glansen.

När allt var slut och vi fotat och grattat åkte vi hem igen med blommor och presenter. Sonen skulle hänga med kompisarna ett tag. På eftermiddagen kom mormor och morfar över med en ny grind till altanen som morfar hade snickrat ihop. Den gamla hade ruttnat sönder (!) så vi behövde en ny. Den blev jättebra och känns mycket mer gedigen än den gamla. Får måla den nästa sommar i samma färg som resten av altanen.

Vi fikade lite och sen kom sonen och flickvän hem så de fick passa på att gratta honom också.

Idag har jag och Isan varit i två lekparker. Det är ju äntligen sommarvärme!! Vi gick bort till Ica Maxi och köpte med oss varsin sallad och så tog vi med en filt och hade picknick. Mysigt. Men nu på eftermiddagen har det börjat blåsa upp lite som vanligt. Tror dock att jag hann få lite färg på armarna.                                                                                 ;)

Ikväll blir det pannkakor med sylt och grädde här. Vad äter ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar