tisdag 23 juni 2015

Lättlagad lax med fetaost och kalamataoliver.



                                                                   God kväll!

Idag har vi varit lediga igen. :) Vi har inte gjort något särskilt utom de vanliga hushållsbestyren och så åkte jag och Isan till Willys och storhandlade. Det kan ha varit sista gången på länge som jag tog med henne. Hon lyssnar inte på vad jag säger utan springer kors och tvärs och gömmer sig bakom hyllorna. Jag får lägga mer tid på att leta efter henne än att handla. Grymt irriterande! Jag försökte verkligen att prata med henne om vad som kan hända om hon försvinner, och trodde att hon förstod, men det gjorde hon uppenbarligen inte eftersom hon försvann igen. Hon tog en "genväg" sa hon.

Man hinner ju tänka tusen tankar medan man snurrar runt och letar efter henne. Har hon gått ut på parkeringen, har hon följt med någon "ful gubbe"???

Hon börjar ju bli för stor för att sitta i vagnen där små barn ska sitta, det står "upp till 15 kg" och det är nog ganska precis vad hon väger. Och sitter hon i själva vagnen får jag ju inte plats med några varor. Vi har provat att hon får ta en liten kundvagn och köra med men det har slutat med att jag får köra den också. Suck.

                                   

Till middag gjorde jag i alla fall en jättegod lax som jag vill tipsa er om. Lättlagad och med ingredienser som man ofta har hemma.

4 laxbitar
2 dl. creme fraiche
150 g. fetaost
2 dl. kalamataoliver, utan kärnor.

Och det är så enkelt som det låter. Blanda fetaost med creme fraiche och oliver. Klicka på laxen och gratinera i ugnen. Ca 200 grader i 20 minuter. Servera med kokt potatis och någon kokt grönsak.

        Dubbla gärna såsreceptet för vi tyckte att det var lite snålt och såsen/röran var goood!

                 

                                     

                              I morgon är jag också ledig. Får se vad vi ska hitta på då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar