lördag 20 juni 2015

Midsommardagen och Linas Matkasse.



                                                 Godmorgon Midsommardagen.

Sovmorgon idag. Skönt. Isan kom in tjugo över sex men var så tyst så tyst så jag kunde sova en timme till. Sen gick jag upp och satte på en tvätt och kröp ner i sängen igen och somnade om!

Nu har vi precis ätit frukost och funderar som bäst vad man ska göra en sån här dag? Trist väder och i stort sett är väl det mesta stängt?

Kolmården har vi skjutit upp till i morgon då det verkar bli mycket bättre väder. Inte kul att åka karusell i regn.

Jag har precis beställt Linas Matkasse med start nästa måndag. Jag tycker det är rätt jobbigt att försöka hitta på mat varenda dag så nu ska vi se om vi får lite variation. Vi hade matkasse för ca tre år sen när jag var hemma med Isan. Den kassen var från Middagsfrid och vi hade den varannan vecka. Det var goda recept för det mesta men på slutet ledsnade vi.

Recepten blev lite lika eftersom man ska använda allt i påsen men till olika dagar. Om det är en påse morötter till exempel så ska man ju använda den tills den är slut. Då kan det innebära att det är morötter till varje måltid. Observera att det bara var ett exempel! Det VAR inte morötter till varje middag. :)

Nu ska vi som sagt prova Linas matkasse och det var bara för att det var en sån bra kampanj på den just nu. Första kassen kostar 499:- ord. pris är 799:- för fyra middagar fem dagar. Alltså tjugo portioner mat. Dessutom får man en fruktkasse värd 109:- med första gången samt fyra muggar från Rice. Värde 180:- Erbjudandet hittar du här.


                                               


            

Men ikväll tror jag faktiskt att det blir hämtpizza. Är lite sugen på det som omväxling. Och för att hitta på nåt att göra kanske? Får se om vi köper hem eller sätter oss på någon restaurang i närheten?

                                             I morgon åker vi till Kolmården! Mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar