onsdag 7 december 2016

Massage och pizzabuffé!




                                                          God morgon onsdag!

Och ledig sådan! Vi var lediga igår med och hade en fullspäckad dag, men bara fylld med trevliga saker. Började dock dåligt då jag vaknade med migrän som var som hemsk att jag kräktes. Förlåt för den "bilden" men det är så fruktansvärt vidrigt att må så. Funderar på om det har med mensen att göra? Förlåt igen om jag är lite privat, men jag tycker mig se ett mönster som jag inte sett förut. Jag blir sjukt trött, typ medvetslös och så huvudvärken from hell. 😢

Googlade lite på det och det verkar som att det blir värre under övergångsåldern, (hej klimakteriet) för att sen försvinna när man passerat den. Nåt positivt att se fram emot i alla fall.😊

Nåväl, efter att jag tagit värktabletter och fått i mig lite frukost så mådde jag något bättre och maken skjutsade mig till Harmony där jag hade bokat en helkroppsmassage eller en "ELEMIS Oil Therapy" som pågick i 70 minuter. Underbart!

När jag kom fick jag först välja vilken olja ville att massören skulle använda och jag tror att det blev "Muscle Ease", men jag är inte säker. Jag gick mest efter doften och den kändes uppiggande med en doft av lime.

Köpte med mig mitt favorit läppbalsam från Peter Thomas Roth som jag tjatat om tidigare, men det är såå bra!! Just nu erbjöd de 10% rabatt vid köp av en produkt, 15% vid köp av två och 20% rabatt om man köpte tre produkter. Jag nöjde mig dock med läppbalsam då det inte var något mer jag behövde just nu.

Efter massagen kom mannen och Isan och hämtade mig och så åkte vi till Pizza hut och åt lunch. Isan var dock svår att övertala. Hon var INTE hungrig och ville inte ha några av alternativen som erbjöds. Till slut gick hon med på att äta EN coctailtomat och mjukglass.😊

Vi åt i alla fall pizzabuffé OCH mjukglassbuffé. Mumsigt. Höll mig dock till en rimlig  nivå tycker jag och åt "bara" en portion glass. 

Personalen på Pizza hut var så himla gulliga. Även fast Isabellen inte ville äta så fick hon en pysselbok med kritor för att pappa och jag skulle få äta i fred! Sånt gillar jag.


På eftermiddagen bakade vi lussekatter och lussebullar med mandelmassa i. Farmor och W kom och fikade en liten kortis och vi hann prata lite om jul och så. Nästa vecka är det visning på deras lägenhet i Helsingborg. Vet inte om ni minns att de köpte en lägenhet och skulle flytta dit?

Nu har de i alla fall ändrat sig och har rustat den och ska sälja den och eventuellt köpa en lägenhet i Örebro i stället. OCH ha kvar huset utanför Motala. Yey! Bästa jag har hört!!

I morgon och på fredag har jag SEMESTER!! Och då ska vi åka till ULLARED!!!😊

Vi ska bo över på hotellet så vi har gott om tid att fynda i det stora varuhuset!!

Det ska bli kul!

Vi åker tidigt i morgon bitti och räknar med att vara framme runt lunch. Lovar att fota mina fynd och visa er!

Ha en bra dag nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar