söndag 11 december 2016

Gekås hotell!




                                                           God kväll 3:e advent!

Och snart Lucia! Hjälp vad dagarna går fort!!! Har jobbat hela helgen och fick dessutom jobba från öppning till stängning bägge dagarna eftersom B är sjukskriven. Bra för mig, men det blir inte många timmar över hemma.

I torsdags och fredags var vi på resande fot då vi åkte till Ullared och sov över där en natt. Vi hade jättemysigt så det var en lyckad tripp.

Vi bodde på Gekås eget hotell med ett erbjudande som hette "torsdagslyx" vilket innebar en hotellnatt, frukostbuffé samt middag som bestod av hamburgertallrik och chokladfondant till efterrätt för 610:- per person. De kunde ha haft en barnrabatt tycker jag men det hade de inte. 😕

Vi kom till Ullared vid halv två och och gick då direkt till Gekås och började shoppa. Ingen kö!
Efter att ha handlat i tre timmar så gick vi till hotellet och checkade in. Hotellet var jättefint! Rummet var stort och luftigt, hela 25 kvadratmeter. Det fanns ett litet pentry med vattenkokare och kylskåp så man kunde fixa lite mat om man ville.

Det var dubbelsäng och en våningssäng och ett matbord med fyra stolar. Ett fräscht badrum med dusch fanns också.


Klockan sju hade vi bokat bord och gick ner till den mysiga restaurangen där vi fick ett bord framför eldstaden som var dekorerad med stora julstrumpor. Jättefint!


Maten var helt OK, även om Isan tyckte att chiliburgaren var lite stark. Personalen var supertrevlig och verkligen jätterara!! De pratade med Isabelle och lyssnade intresserat (?) på henne. 😊

När vi hade ätit åkte vi upp till rummet och la oss och somnade direkt. Isabelle hade visserligen bekymmer med om hon skulle sova uppe eller nere i våningssängen men det slutade med att hon sov nere eftersom det var lite läskigt där uppe. 

På morgonen åt vi frukost på hotellet och den var också helt OK. Jag är inte så att jag måste ha femtioelva olika sorter av allting, utan vanlig fil och müsli fungerar utmärkt. Finns det även lite gryn blir jag jätteglad! 😉

Men det fanns även olika sorters yoghurt, flingor, bröd, pålägg, grönsaker och lite frukt. Samt juice och kaffe förstås. Och ägg såklart! Enligt mig så saknades inget. 

Vid halv tio gick vi till Gekås och fortsatte vårt handlande och var kvar till halv två innan vi "gav upp" och åkte hem. 

Isabelle somnade nästan direkt när vi hade satt oss i bilen, så trött var hon. 

Vi åkte raka spåret hem och var hemma vid sex så det var en riktig heldag!! Vi var helt färdiga när vi kom hem och då jag ändå inte kört utan bara suttit bredvid!

I morgon är jag ledig och jag hoppas jag får möjlighet att visa lite vad vi handlade. 

Ha en fortsatt mysig advent!






Fotona från Gekås är lånade från deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar