fredag 16 december 2016

Luciafirande och julkonsert.




                                                            Hej Ledig Fredag!

Förlåt att jag är så dålig på att uppdatera men jag hinner verkligen inte. Vet inte hur andra lyckas men jag har i stort sett INGEN egentid alls!

I tisdags var det ju Lucia på dagis. Jag gick upp kvart över sex för att fixa i ordning mig själv, göra kaffe och väcka Isabelle och se till att hon blev färdig. Strax före halv åtta var vi på förskolan där de skulle ha sitt lussetåg. Isan var tomteflicka med fin röd tomteklänning, en pälsväst över, tomteluva, UGGS på fötterna och så en liten lykta i rotting med ett batteridrivet blockljus. Hon var jättefin!❤



Barnen sjöng sina sånger och så läste några av dem vers! Isabelle var en av dem och hon klarade det galant!!

Efter lussetåget bjöds det på lussekatter och pepparkakor vid den öppna elden. Mysigt!

                                                    

När Luciafirandet var över lämnade vi kvar Isabelle och jag gick hem och slog in julklapparna som jag köpt på Gekås.

Sen har jag jobbat! Tisdag och onsdag kväll, samt en tidig torsdag. Puh. Både på tisdagen och onsdagskvällen hade jag huvudvärk. Sjukt jobbigt. Dessutom vaknade jag med huvudvärk på onsdagsmorgonen. Inte kul.

Jag vet att jag sa att jag skulle fota grejerna från Gekås, men jag har inte hunnit det, tyvärr. Idag har vi varit och handlat lite julmat och skrivit julkort till släktingarna som bor långt bort och ikväll ska vi på konsert på Kulturhuset.

Det är sonens skola som bjuder på julkonsert med allt från rock till ballader. Ska bli kul! Tyvärr är det liiite sent för Isabelle så vi får se om vi kan vara kvar hela kvällen.

                                                

Nu ska vi fika och mysa lite jag och Isabelle. Hoppas att jag kan uppdatera lite i helgen. Ha det fint!

                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar