tisdag 27 december 2016

Åter till vardagen.




                                                                God kväll!

Första vardagen efter julhelgen. Jag har varit ledig, har ni? Jobbade dock igår på annandagen då vi hade öppet som en söndag. Det började inte så bra för strax efter öppning så gick brandlarmet (igen!!) och vi fick utrymma lokalen och vänta på brandkåren. Den här gången var det ett lysrör som börjat ryka (?) men brandmännen fick ordning på det och vi kunde öppna igen.

De flesta kunderna kommer ju inte tillbaka när sånt här händer vilket betyder att vi får gå och plocka ur korgar och vagnar som är kvarlämnade. Det tar ju tid från sånt vi skulle behöva hinna med så det känns ju rätt så onödigt. Men man förstår ju att folk inte kan vänta för man vet ju inte hur länge vi kommer ha stängt?

Idag har vi varit en sväng i Marieberg. Jag trodde nog i min enfald att det skulle vara lugnt men det var massor med folk. Som en helgdag! Fler än jag som var ledig uppenbarligen. Det enda jag skulle ha var en kalender för 2017 och jag köpte en exakt likadan som jag hade förra året. Ingen variation här inte!

Mannen hittade en träningströja på Stadium som han blev väldigt nöjd med. I övrigt köpte vi ingenting. Gillar inte att trängas i affärer. 😡

Vi åt lunch på vår favorit - Chili & Wok som har supergod "kinamat". Vi satt där bra länge för Isabelle har en tendens att äta väääldigt långsamt. Ett risgryn i taget typ.


Bild lånad från http://chili-wok.se/restauranger/

På kvällen gjorde jag Pyttipanna av resterna från julmaten, Prinskorv och köttbullar. Först kokade jag potatis av en fast sort som jag sen tärnade och stekte i smör. Jag brukar strö på lite ströbröd också så det blir extra krispigt. Stekte ett par ägg till också. Gott!

Nu jobbar jag några dagar sen är det Nyårsafton! Vad har ni för planer? Vi ska vara hemma och äta lite gott, och ta det lugnt. 

Nu ska jag gå och lägga mig och kolla lite på Play. God natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar