torsdag 22 december 2016

Barnkläder från Ullared!




                                                                     Hej på er!

Vad roligt det är att se att så många tittar in fast jag är dålig på att uppdatera! ❤

Nu har jag jobbat tre långa dagar igen och då hinner orkar jag inget mer. Det har ju varit sjukt mycket folk de här dagarna vilket är kanon! Men nu är jag i alla fall ledig i FYRA dagar! Yey!

Det enda gruset i bägaren (!) är väl att jag tror att jag kanske har fått njursten? Vet inte hur det känns egentligen men när jag läser på 1177:s hemsida så stämmer det in på mig. Jag fick ont i ryggen i söndags när jag och Isan var och handlade men sen släppte det och jag har inte känt av det nåt mer.

Idag när vi skulle åka och handla julmat så kom det tillbaka och det sitter fortfarande i. Det gör ont till vänster om ryggraden, men inte så ont att jag inte kan göra nåt annat. Tvärtom, så passar jag på att göra saker idag ifall det skulle bli värre? 😉

Jag har bakat julbröd, dubbla satser, och nu står julskinkan i ugnen. Julbrödet har en lång tradition eftersom både mormor och mamma bakat det i alla år. Egentligen kan man säga att det är som en tekaka som är smaksatt med fänkål och anis. Sen penslar man det med sött kaffe innan det åker in i ugnen. Suuuupergott!

Skinka har jag inte gjort från "scratch" på de senaste åren utan vi har köpt färdigkokt, men nu när vi tittade på skinkorna så såg den här godast ut. Och det är ju inte särskilt svårt att göra en skinka i ugnen, det tar ju bara lite tid. Typ hela kvällen. Vi valde en julskinka från Nybergs Deli. Återkommer med omdöme senare.

                     Skulle ju visa er lite grejer från Gekås och nu har jag äntligen fått tummen ur:


Svart tyllkjol med guldprickar och matchande topp med guldstjärnor. Pris runt 50:- styck.



Puderrosa klänning i flera lager, med guldpaljetter under det översta lagret så den glittrar lite diffust.




Trikåtopp med gulligt tryck och silverpaljetter.



Schampo, balsam och inpackning från Aussie. Tror de kostade 39:95 styck?

Vi köpte ett set till med kläder men de är redan använda och ligger i tvätten. Det var ett par leggings med katter och matchande topp med katt på. Och så trosor och strumpor med katter på. Mycket katter nu. 😊

I morgon ska jag handla det sista som vi glömde idag, slå in de sista julklapparna (mannen får ta med Isabelle och tvätta bilen) och så STÄDA, STÄDA, STÄDA! 

Sen blir det julefrid!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar