måndag 1 februari 2016

VABruari.



                                                                Hej, svejs!

Inleder februari med att vabba eftersom lillan är sjuk. Hon har haft jättehög feber och yrat och haft sig i natt. Idag har det varit bättre men nu sover hon igen. I morse sov vi ända till klockan tio (!!!) då morfar ringde och väckte oss. :) Han kunde nog aldrig drömma om att vi skulle sova då och det gjorde ju inte så mycket att vi fick gå upp. Men natten var som jag misstänkte lite halvstökig. Inte så att jag fick gå upp och steka köttbullar som härom natten, utan nu var det vatten som skulle drickas och kuddar som dansade och madrasser med ögon. :(
Det var visst någon muffins vi var tvungna att flytta på också (tror att det var taklampan hon såg som en muffins).

                                                      

Jag vet att jag också yrade som liten när jag hade feber så det är nog ganska vanligt. När sonen var liten kunde han vakna mitt i natten och gallskrika och peka mot nåt hörn där det var något läskigt. Såg aldrig var det var men otäckt var det uppenbarligen. :o(

Idag tog vi en promenad med vagnen. Packade ner lillfisen under en filt och begav oss runt mest för att sträcka på rygg och ben och för att få frisk luft. Först mötte vi min gamla kollega K som var ute och gick på sin lunchrast. Hon har sadlat om till "dagisfröken" och jobbar numera på en förskola i närheten. Och alldeles innan åkte en annan gammal kollega och hennes man förbi i bilen och vinkade. Hon bor alldeles i närheten så vi gick dit och sa hej. Hon bjöd hem oss på fika i morgon om Isan är bättre. Kul!!

                                                      



      Tänkte jag skulle visa några av grejerna jag klickade hem igår då ellos.se  hade 50% på REAN!

                                                   
 
                                                    En ullkappa med avtagbar krage. Men inte vill
                                                    man ta av den!? Det är ju kragen som GÖR
                                                                              kappan!!


                                                      
                                                                  En söt sommarklänning

                                                     
                                                                        Den "lilla svarta"


                                                    
                                                              Ännu en skön modell där man kan
                                                              gömma magen. :)



                                                       
                                                         Ett par glittriga espadriller att slappa i...

Hoppas nu bara att kläderna passar också. Gör de inte det är det ju i och för sig bara att skicka tillbaka dem, så det är ju smidigt.

Just nu har Ellos ett erbjudande på nyheter också. 30% rabatt på dyraste varan! Jag har sett en hel del som jag nog ska lägga vantarna på...För att få 30% är det bara att använda koden 335403.( Det gäller inte på redan prissänkta varor och minsta ordervärde är 200:-)

                                Nu ska jag kolla på gamla repriser av Solsidan! Trevlig kväll!

                               










                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar