fredag 12 februari 2016

Lat fredag.



                                                       Hej, svejs fredagskväll!

Uj, uj, uj, idag har vi inte gjort många knop. Vet inte vad vi gjort över huvud taget faktiskt? Lillfisen väckte mig alldeles för tidigt så jag tror att jag blev lite trött av det.

Åkte till ICA för att hämta ett paket men det hade de skickat till ett annat ICA. Bah. Tjejen i kassan skulle ringa det andra ICAt och så skulle de skicka det till mitt. Jag orkade bara inte sitta och åka över halva stan för något som de hade gjort fel. Åkte dock till ICA som ligger alldeles bredvid där vi bor, ja, vi har TVÅ ICA inom en kilometer. Tror dock inte att "vårt" ICA har någon post??

Hur som helst handlade vi lite smått till kvällen och sen for vi hem och fortsatte att göra ingenting. :)


Lagom jobbigt, magasin och smoothie.


Till middag blev det Linas matkasse, Hamburgare med sötpotatisklyftor till. Och jag orkade (!) inte göra dressingen som skulle vara till hamburgarna, haha. Jo, jag orkade men jag trodde inte att någon skulle vilja ha den. Det var en gurkdressing gjord på yoghurt och då skulle nog sonen ha protesterat.

Sötpotatisklyftor var sådär. De var så...söta!? Man är ju van hur det ska smaka med potatisklyftor och de är ju salta så det här blev bara - sådär.

                               

Isan ville inte ha hamburgare utan åt upp resten av Räkbomben från igår. Sen ville hon ha godis! Jag sa att hon fick vänta tills vi var färdiga, och då sa hon- OK, då går jag och lägger mig så länge.
Och det gjorde hon. Och hon sover än. :) Får se om hon sover för natten eller om hon kommer tassande snart?

I natt kommer mannen hem från Norge. Han ringde på förmiddagen och sa att han skulle åka så nu är allt snart som det brukar! Har glömt att berätta att han fyllde fyrtio härom dagen! :) Vi får fira honom i morgon när han har vaknat. Jag har inte köpt något åt honom (förutom några Trisslotter) utan han får en "upplevelse" i stället. Tror han uppskattar det mer. Och jag med. För jag tänker följa med! :)

                                                    Nu blir det Criminal minds!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar