lördag 1 mars 2014

Ingen weekend i Halmstad eller Ullared.



Halloj!

Hur stor otur får man ha egentligen?

Igår skulle vi åka till Halmstad och mysa två nätter på hotell, Hotell Norre Park och sen åka via Ullared hem igen. Vi kom iväg vid halv tre eftersom jag gick tidigare från jobbet.


Strax efter att vi kört utanför stan började oljelampan att lysa, så vi stannade vid en Statoilmack för att kolla den. Fyllde på med mer olja och kollade i instruktionsboken. Tyvärr så var det inte bara att fylla på olja, utan det var oljetrycket eller nåt (?) som var dåligt. Det stod att man inte ska köra vidare utan låta fackman kolla på den! Vi vågade inte chansa så vi åkte hem igen!!

Kollade upp hyrbil i stället, men tyckte att det dels skulle bli lite för dyrt samt att klockan redan hade blivit fem. Det kändes ju något sent att börja en resa på fem timmar utan bil då. Hade vi hyrt en bil kanske vi hade varit i Halmstad runt elva. Det kändes inte så lockande.

Jag ringde och bokade av hotellet och så fick mannen åka till Donken i stället. Ringde son och mor och berättade den tråkiga historien, men sen var det ganska skönt trots allt. Kollade på Let´s Dance och sen gick jag och la mig. Somnade strax efter tio... Det var vår mysweekend det!

                                                 

Mannen får lämna in bilen på måndag och jag får äntligen (!) promenera till jobbet!

Apropå Let´s Dance så hoppas jag verkligen på Benjamin Wahlgren i år! Vilken kille!!! Självklart var det en massa negativa kommentarer på nätet om att han har dansat sen han var liten och hans pappa är dansare (?) och så vidare. Jaha?? Man ÄR ju inte sina föräldrar. Även om ens föräldrar är bra på något så är det ju inte säkert att man själv är det. Och Benjamin har ju inte dansat latinamerikanskt förut, så det är ju helt nytt för honom.

Varför ska alltid vissa människor vara så bittra? Det är ju bara att inte kolla på Benjamin då om man stör sig så.

                      

Här hos oss är det världens tråkigaste gråväder. Har bara varit inne och tvättat idag. Fick en stor kasse med gamla regn-och överdragskläder från en arbetskamrat som jag har tvättat upp. Perfekta dagiskläder! Det var dessutom några böcker och en Bamse DVD som jag och Isan har kollat på nu.

                                                             

Sen är väl frågan om man ska kolla på Andra chansen ikväll? Tror inte det. Har ju redan sett alla bidragen. Hoppas på Elena. Tyckte hon var bra.

Nu kommer Isan och vill läsa igen! Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar