lördag 22 mars 2014

Jobblördag och gratinerad hummer.

Hej, svejs!

Jobbhelg. Var "ledig" igår, men for och flängde och grejade hela tiden så på kvällen var jag helt slut. Isan och jag åkte till Willys och storhandlade på förmiddagen och efter lunch skjutsade jag sonen först till frisören och sen till träningen med en kompis. Och däremellan hann jag slänga in några tvättar och laga lunch.

På kvällen tog vi det lugnt och åt lite god mat och slötittade på Let´s Dance. Kan inte påstå att jag är särskilt intresserad. Efter att de hade dansat gick jag och la mig och kollad på Axess TV i stället. Det var ett program om sockerberoende som var intressant. Sen somnade jag!

Ikväll ska vi äta hummer till middag. Det har jag aldrig gjort förut så det blir kul. Hoppas jag. Tänkte bara gratinera dem med ett kryddsmör och så äter vi väl någon rostad macka och lite småplock till det.

Nu har vi börjat plocka fram påsksaker på jobbet och nästa vecka är det dags för sommarlek. Utemöbler och grillar har vi redan plockat fram! Snart är våren här!!



                                       

Jag måste kila nu för Isan vill inte låta mig vara ifred. :) Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar