torsdag 13 mars 2014

Vårkänslor!

Tjolahopp!

Vilket skönt väder det är! Förutom den extrema motvinden hem förstås. Nu har jag cyklat i över en vecka och det går hur bra som helst! Det är ju såå skönt att få lite frisk luft och få röra på sig lite.

                                    

I morgon gör vi ett nytt försök med att komma iväg till Halmstad. Vi har bokat samma hotell som sist, låg rankat som nummer två i Halmstad så jag har höga förhoppningar på att det ska vara bra. Det ska bli så himla skönt att komma bort en helg och bara vara! Äta gott, vila och bara ta det lugnt. Hoppas, hoppas nu att allt går bra denna gång och att vi kommer dit utan missöden.

Jag ska försöka gå redan klockan tolv om det går bra. En timme i bilen gör ju väldigt stor skillnad i det långa loppet. Räknar ändå med att det tar ca. sex timmar!

Idag har jag varit på golvet hela dagen. Och dagen har gått otroligt fort! Började klockan sju och bytte ut alla annonsskyltar, sen hade vi morgonmöte och efter det satt jag en timme vid datorn för att lyssna på en utbildning. Och sen var det lunch!

                            

Utbildningen var tyvärr ganska larvig. När man har jobbat i butik så länge som jag har gjort så kan man ju faktiskt ganska mycket, men jag kan förstå att det är bra när man är ny. Utbildningen avslutades med en frågesport som var på tid och det gällde förstås att svara rätt på frågorna på så kort tid som möjligt. Om man tyckte att man fick dåligt resultat så kunde man göra om det. Dock högst fem gånger.

På första försöket fick jag två fel och så även på andra. På tredje försöket tabbade jag mig på en gång, men på fjärde försöket satte jag det!! Svarade rätt på alla frågor samt svarade ruskigt snabbt, vilket satte mig på plats nummer fem i landet!! Yes! Tur man är bra på nå´t!

En fråga var dock helt usel. Du behöver öppna en kassa till men går förbi tvättmedel som runnit ut på golvet. Vad gör du? Eh, öppnar en kassa och ber en av mina kollegor att torka upp kanske? Nej, det alternativet fanns inte med. Antingen öppnar du en kassa eller sopar upp!!! OK, då öppnar jag en kassa då! FEEEL!

                                            

Du ska städa upp tvättmedlet först! Va??? Så folk ska stå i kö och bli irriterade medan jag sopar upp tvättmedel i godan ro? Skulle inte tro det.

Nej, nu ska jag börja med middag. Isan är trött och rödblommig. Inte förkylning på gång, snälla, snälla!

Hörs i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar