tisdag 4 mars 2014

Fettis dagen!

Hello!

Har ni ätit någon semla idag? Det har jag. Köpte två stycken på Coop efter lång vånda. Först gick jag och kollade på dem. Då köpte jag ingen. Sen konsulterade jag min kollega A, i ärendet och han tyckte absolut att jag skulle slå till. Jag var dock fortfarande tveksam. Sååå gott är det ju inte. Eller?

Fem minuter innan vi skulle stänga så gick min kollega A och köpte två semlor och då frågade han om jag skulle ha och av bara farten sa jag ja. Jag har verkligen ingen karaktär!!

                               
Hur som helst så var den riktigt god! Färsk vetebulle, fluffig grädde och smaskig mandelmassa! Mannen fick också en semla, så jag tryckte inte i mig bägge i alla fall. Även om jag skulle kunna ha gjort det! :)

Har förresten börjat cykla till jobbet nu! Gjorde det första gången igår och jag trodde jag skulle avlida på kuppen. Det var sjukt jobbigt. Det berodde i första hand på min urusla kondition men även på att däcken behövde pumpas. Min snälla kollega M hjälpte mig att fylla på luft när jag kom till jobbet. Jag tror att det finns en cykelpump någonstans i klädkammaren, men den hann jag inte leta efter igår. Och så var det ju så kallt! Jag gillar inte att använda mössa eftersom det är så varmt (!), men i morse tog jag faktiskt på mig en. Fick dock ta av den efter en stund. Vet inte om jag har ovanligt stort huvud, men jag tycker mössor klämmer åt och är allmänt obekväma.

Annars tycker jag att cykel är outstanding som fortskaffningsmedel. Jag fick med mig en hel bal med hushållspapper, två semlor och två burkar snabbkaffe på cykeln till exempel! Det hade jag ju aldrig kunnat bära om jag skulle gå?!

                              

Hoppas nu bara att vädret håller i sig så jag kan cykla varje dag framöver. Då kanske konditionen blir något bättre? Måste köpa en cykel till sonen också så han kan cykla till skolan. Han har ju visserligen busskort, men det är ju så smidigt med cykel. Inga tider att passa och så. Han fyller ju moppe i sommar men han verkar inte så sugen på en sån?

Nu vaknade Isan. Tredje kvällen på raken. Hon är lite småkrasslig, hostig och snuvig. Ska gå och trösta. Natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar