söndag 2 mars 2014

Godmorgon gråa söndag!

Suck, vilken grååå söndag!

Pest och pina. Och riktigt urkigt. VAD ska man hitta på idag då? JAG vaknade tidigt, tjugo över sex och kunde INTE somna om. Isan sov till framåt halv åtta den lilla fisen. Då var jag vrålhungrig så jag gick upp och kokade gröt till frukost. Vanlig havregrynsgröt i micron med lite fibrex och linfrön till. Till det åt jag lingonsylt lågkalori och mellanmjölk. En god nyhet till i glaset, fruktdryck från BRAVO med färre kalorier/kolhydrater i. Jättegod! Delvis sötad med Stevia och med god smak av banan och jordgubbar!

                       Mindre kalorier. Mycket smak. Bravo!
Den kommer jag att köpa igen! Jag är oftast törstig på morgonen men vill inte vräka i mig söt juice och vatten tycker jag inte om att dricka direkt på fastande mage. Däremot dricker jag gärna vatten under dagen. Ofta tar jag en C-vitamin brustablett, men de är ju väldigt söta och smakar lite konstgjort tycker jag.

Kollade ni på andra chansen igår? Det gjorde inte vi. Vi kollade på Family Guy (som vanligt) och efter det gick jag och la mig och kollade på Breathless. Den är sådär tycker jag. Inte som Downton precis.

Tydligen gick Helena Paparizou vidare i alla fall. Det var ju bra! Tyckte hennes låt var bra när jag hörde den första gången. Oscar Zia var på nyhetsmorgon i morse och spelade sin låt som han tävlar med på lördag. Den låter riktigt bra! Kan bli den som vinner tror jag. Fast jag har förstås glömt de flesta andra bidrag redan.

Varför kan inte solen skina lite? Jag skulle behöva åka (gå) upp på stan, men det tar verkligen emot!!! Det ser så kallt och rått ut ute. Burr...

Har köpt trosor till Isan på H&M. Det börjar bli dags för henne att sluta med blöja och då tänkte jag att söta trosor kunde vara till hjälp för att motivera!

                                    
Trosor med söta djur och Hello Kitty!
                                                 
Nu ska jag och Isan läsa bok! Hej, svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar